Nekromanti Ny regel i Eon 2...

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag har inte Eon 2, men har läst följande om det:
På allmän begäran har vi lagt in regler för hur man höja rollpersonens attribut genom träning. Dessutom finns regler för vilka attribut och egenskaper som barn ärver av sina föräldrar. Perfekt för kampanjspel i flera generationer

Nu undrar jag, eftersom det känns ganska onödigt att springa iväg och köpa Eon 2 när man har Eon Deluxe, om någon vänligen skulle kunna tänka sig att kortfattat (eller helt och hållet) förklara hur dessa regler funkar.



/Boboliwsy
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
..har jag missat nått eller?
de har väll inga sånna regler i någon av neotechböckerna? jag har för mig att jag har läst både n1 och n2 många fler än tre gånger..

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jo det finns sådana regler. Vid läkningskapitlet om jag minns rätt. (har inte läst neotech2 på ett jäkla tag)

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Om man tränar styrka (armhävningar och annat kul) i 80 timmar så får man förhöjningslag med Ob3T6 mot <STY>. Om man inte har personlig instruktör så tar det dubbel så lång tid. Tror jag.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Köp Eon 2 boken...

Varför tänker du inte köpa EON 2 boken för ? Jag har själv EON Deluxe och jag tänker köpa EON 2 boken, den innehåller ju förbättringar och uppdateringar samt nya regler osv, plus att jag antar att de felen som finns i EON Deluxe boken är rättade.
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Re: Köp Eon 2 boken...

Kan ju säga atto m du inte har köpt eon 2 boken än så är den klart värd att köpa för saker och ting stämmer bättre där än i första boken bara ett fel som jag kommer på och det är att fyra människor raser har hamnat bland barbarfolken men det är ju inte så allvarligt för när man räknar ut längd och vikt står de bland människorna igen.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Köp Eon 2 boken...

OJ! De har ändrat så att raserna står anurlunda! VAD JAG BRYR MIG!

Dock så står jag med i boken så jag är lite glad över den...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Tack så mycket för hjälpen! Nu undrar jag bara lite om den andra regeln. Den om vilka attribut och egenskaper ett barn ärver av sina föräldrar.

/Boboliwsy
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Jag tror det kom på tal för typ nån månad sen(vet inte själv hur de är) men i nåt inlägg där finns en formel tror jag.

/WolmerX, om du vill ha det där lilla extra.
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Köp Eon 2 boken...

Och glöm inte den härliga avdelningen med olika sätt att förbättra vapnen....

Douggie
 
Top