Ny på prepping, det här med nödradio...

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag är ingen prepper och är inte så vidare orolig för när kriget kommer, men jag har ändå en tanke att det är dags att säkra att man klarar de där 7 dagarna som rekommenderas. Jag skall köpa mig en dunk och lite ravioli, pasta mm och bränsle till spritkök samt en trave värmeljus.

Sedan vill jag ha en nödradio. Jag vill ha en med vev och som kan ladda via USB, bonus om den har en ficklampa. Men vilken skall man välja? Jag vill inte råka köpa skit som går sönder efter 25 vevade varv liksom.

Någon som kan rekommendera någon bra?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Röda Stjärnan har ett gäng att välja mellan.
Samt en hel del annat...

 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Fuck it.

Den bästa nödradion för de närmaste månaderna efter en kris är en vanlig batteriradio. Mycket bättre ljud, mycket pålitligare. Det är först efter möjligen månader eller år efter krisen kommer när inga batterier går att få tag på vevradio blir värt något.

Vid 3 min kommer en glorious vevradio rant.

 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Fuck it.

Den bästa nödradion för de närmaste månaderna efter en kris är en vanlig batteriradio. Mycket bättre ljud, mycket pålitligare. Det är först efter möjligen månader eller år efter krisen kommer när inga batterier går att få tag på vevradio blir värt något.

Vid 3 min 30 sek kommer en glorious vevradio rant.

Hahaha! Galet bra!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm
Jag har en gammal bergsprängare och batterier till den att ta fram om det behövs. Min mp3-spelare har också radio funktion.
 
Top