Presentation Ny på online rollspel

NotAutomatic

Veteran
Joined
21 Oct 2020
Messages
4
Hej jag hete Liv och har spelat rollspel i ca 13 år nu. Har både SLat och varit spelare, men har aldrig spelat online. Men tänkte ge det ett försök i alla fall :)
Har spelat allt från eon till star wars, SLar dock helst hembryggda engångs scenarier i skräck anda. Som spelare kan jag tänka mig det mesta förutom Dnd då jag redan är med i två Dnd grupper. Önskar dock typ sci-fi, skräck eller något med efter apokalypsen känsla gärna alla tre i ett. Dock inget krav men man kan ju alltid önska.
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Spelar förresten väldigt gärna lite gammal klassisk d6 star wars. Otroligt länge sedan
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Star wars D6 online?

Jag har tyvärr inte möjligheten att SL:a en till grupp, men om det behövs spelare skulle jag absolut vara intresserad av att vara med =)
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Då är vi fyra. Någon som vill vara SL? Jag är helst spelare, får nästan aldrig chansen 😅
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Alltså jag är sugen, nu när jag ändå satt mig in i spelet igen när sonen kört det. Beror på schema så klart.

Vad tänker ni, något av de gamla klassiska äventyren?
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
Vet inte om jag läst några av de gamla, troligen förr i tiden.
Vi får väl ta en session zero när vi sätter karaktärer, vad vi vill spela för typ av äventyr osv.
 

Lodin2000

Veteran
Joined
10 Jan 2017
Messages
66
vi kan eventuellt klämma in en spelare/SL till ifall någon är supersugen.

Starwars D6 med roterande SL. Just nu är vi fyra, men alltid kul med 5. Första sessionen blir efter höstlovet.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag skulle eventuellt kunna tänka mig spelleda Star Wars D6 över nätet. Utöver att jag spellett ett kort one-shot för att intruducera någon till rollspel, så har jag aldrig spellett över nätet och vill passa på att testa på den halvan lite mer.

Jag är dock inte villig att binda upp mig på något längre, så det skulle vara något som kan spelas på några få spelomgångar. Det är förvisso inte är hur jag är van att spelleda, och jag har en kampanjidé. Men för att binda upp mig på något längre så skulle jag vara rätt kräsen på spelstil.

Då jag gillar att gestikulera och använda kroppsspråk som spelledare så skulle det bli via videochat.

Det skulle bli Star Wars D6 första utgåvan som används.

Om det är jag som spelleder så sätter jag ihop något efter att vi har pratat ihop oss. Inte något färdigskrivet.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Om det är jag som spelleder så sätter jag ihop något efter att vi har pratat ihop oss. Inte något färdigskrivet.
Det vi pratat vi hittills är att köra något av de gamla klassiska äventyren som inledning för att känna på varandra. Jag har börjat planera för att starta som SL, introt från 1a och sedan kanske ett till. Vi har använt 2nd RE som regelbas hittills.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Låter kul med Star Wars D6. Nu verkar ni redan vara ganska många men om ni vill ha en spelare till så är jag gärna med om tiderna passar. Vill egentligen även ställa upp som spelledare men har tillräckligt med min ordinarie grupp.
 
Top