Presentation Ny på forumet

Substrat

Experimentell metafysiker
Hej!
Min första kontakt med rollspel var i mellanstadiet då min kompis fick den ursprungliga versionen av Mutant i julklapp. Innan jag ens hade förstått hur rollspel fungerade började jag skapa ett eget: Mutant Super.

Det blev mycket spelande i ungdomen och det har kommit igång igen på senare tid. Däremellan var jag mest inne på tecknade serier, vilket fortfarande är ett av mina främsta intressen. Jag har bland annat medverkat i och varit en av redaktionen för nätserietidningen babian.se

Genom åren har jag köpt ett antal riktigt bra rollspel som jag har läst men inte fått tillfälle att spela, från En garde till Death in space och Söndrade vi falla.

Nu håller jag på skapa ett rollspel som jag gärna berättar mer om vid tillfälle.

/Adam

Välkommen!

Vad jobbar du på för rollspel just nu?

Välkommen!

Vad jobbar du på för rollspel just nu?
Tack!
Spelet heter Cultists & Cubicles och är ett skräckspel som utspelar sig i teknikbranchen. Rollpersonerna är utvecklare, testare och designers mm som konfronteras med ockulta hot på sitt kontor. Människooffer är ett värre arbetsmiljöproblem än oergonomiska stolar.
Reglerna bygger på Mörk Borg eftersom det är ett snabbt och enkelt system och har en trevlig licens.

Kul att ha dig här! Mutant Super låter som ett riktigt bra spel. Har du kvar dina anteckningar?

Cultists & Cubicles verkar också kul. Gör du illustrationerna själv?

Kul att ha dig här! Mutant Super låter som ett riktigt bra spel. Har du kvar dina anteckningar?

Cultists & Cubicles verkar också kul. Gör du illustrationerna själv?
Ha ha! Mutant Super var verkligen inte ett bra spel. Jag hann inte göra mycket mer än ett rollformulär, kartor och några teckningar. Och som sagt: Jag visste inte ens hur rollspel fungerade.

Förhoppningsvis blir Cultists & Cubicles avsevärt bättre. Jag gör illustrationerna och den snygga formgivningen är av Pontus Björlin, som ligger bakom ALT NYC 88.

Ha ha! Mutant Super var verkligen inte ett bra spel. Jag hann inte göra mycket mer än ett rollformulär, kartor och några teckningar. Och som sagt: Jag visste inte ens hur rollspel fungerade.

Förhoppningsvis blir Cultists & Cubicles avsevärt bättre. Jag gör illustrationerna och den snygga formgivningen är av Pontus Björlin, som ligger bakom ALT NYC 88.
Ska bli roligt att se! Det låter lovande.

Att göra karaktärsbladet först är en klassiker. Jag gjorde flera spel i yngre tonåren som var riktigt kassa.

Tack!
Spelet heter Cultists & Cubicles och är ett skräckspel som utspelar sig i teknikbranchen. Rollpersonerna är utvecklare, testare och designers mm som konfronteras med ockulta hot på sitt kontor. Människooffer är ett värre arbetsmiljöproblem än oergonomiska stolar.
Reglerna bygger på Mörk Borg eftersom det är ett snabbt och enkelt system och har en trevlig licens.
Har du kikat på Corp Borg? Det är inne och tassar på liknande mark :-)

Jag hörde talas om Corp Borg ganska nyligen, men har inte tittat på det ännu.

Back