Nekromanti Ny omröstning om namn …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Då den förra omröstningen ogiltigförklarats på grund av att för få alternativ fanns att rösta på tänkte jag skapa en ny.

För att se till att alla alternativ finns med denna gång tänkte jag ge alla ett par dagar att komma med förslag.

Posta era förslag som svar på detta inlägg, med namnförslaget som ämnesrubrik. Ett inlägg per förslag.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Påpekande

Max 24 tecken och bara bokstäver och mellanrum, inga apostrofer, punkter eller liknande. Kan vara bra att veta för att inte slänga in en massa namn som inte funkar rent tekniskt.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: Virrnu Crusade

OK jag vet inte om vi redan hunnit fixa alla påskrifter men jag kom på ett par förslag nu på morgonen när jag vaknade.

Det jag låg och fundrade på var vad vi mer har gemensamt än just rollspel.nu och det självklara som slog mig var att vi alla är Pen and Paper players i grund och botten och en förkortning av det blir lite kul nämligen PaPPs eller bara Papps eller Papp

Själv tycker jag vi skall ha med någon typ av sammanslutnings ord så man skulle kunna ta
Clan of Papps eller Papps chosen ones, MEN det alternativet som jag tyckte lät bäst var: A Bunch of Papps

Nå där har jag i alla fall lagt ut ett förslag. Kom med allt whinande ;-)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Virrnu Crusaders

Jag tycker det är ett dåligt namn. »Virrnu« låter fånigt.

»Wrnu« är inte mycket bättre, men det har i alla fall en koppling till Rollspel.nu.

Vi kanske kan hitta ett namn som inte har med Rollspel.nu att göra, men som är kopplat till (svenska) rollspel på något vis.

Till exempel:

»Disciples of Shagul«
»Spider King Raiders«
»Circle of the Misty Isle«

eller något liknande.
 
Top