Nekromanti Ny "Om"-text för föreningen på FB.

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Sähär står det på FB när jag går in på föreningens grupp idag:

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige.
Det är lite torftigt. Förslag på tillägg:

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige. Vi arrangerar Indierummet och vi är medarrangörer till bland annat TullCon och Repetikon.
Tankar?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Medarrangerade TullCon kanske? Vi vet ingenting om ett evenuellt nästa konvent.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige. Vår huvudsakliga knutpunkt är hemsidan www.rollspel.nu. Föreningens verksamhet innefattar också att dela ut det årliga priset Rollspelsdraken, samt arrangera flertalet återkommande träffar och händelser så som Repetikon och Indierummet m.m.
Nåt sånt? Listan med arrangemang kan ju säkert göras längre (nu hör ju OSR-träffarna dit, till exempel), men den fulla listan kan man ha någon annanstans.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Är det ingen här som läst föreningens stadgar??? :gremshocked:
Stadgarna said:
§4 Syfte
Föreningens syfte är att bidra till att hemsidan www.rollspel.nu och dess community fortlever och utvecklas.
Sedan får man gärna brodera ut exakt hur vi bidrar till att hemsidan och communityt fortlever och utvecklas.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Björn Wärmedal said:
Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige. Vår huvudsakliga knutpunkt är hemsidan www.rollspel.nu. Föreningens verksamhet innefattar också att dela ut det årliga priset Rollspelsdraken, samt arrangera flertalet återkommande träffar och händelser så som Repetikon och Indierummet m.m.
Nåt sånt? Listan med arrangemang kan ju säkert göras längre (nu hör ju OSR-träffarna dit, till exempel), men den fulla listan kan man ha någon annanstans.
Det tycker jag låter bra! Vem/vilka administrerar FB-gruppen? Någon som kan ändra? :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
För att jämka liggande förslag med Anths påpekande om vad som egentligen är föreningens syfte föreslår jag följande:

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige och hemsidan www.rollspel.nu som också är vår huvudsakliga knutpunkt. Föreningens verksamhet innefattar även att dela ut det årliga priset Rollspelsdraken, samt arrangera flertalet återkommande träffar och händelser så som Repetikon och Indierummet m.m.
Nån som har åsikter om det?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Rymdhamster said:
För att jämka liggande förslag med Anths påpekande om vad som egentligen är föreningens syfte föreslår jag följande:

Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige och hemsidan www.rollspel.nu som också är vår huvudsakliga knutpunkt. Föreningens verksamhet innefattar även att dela ut det årliga priset Rollspelsdraken, samt arrangera flertalet återkommande träffar och händelser så som Repetikon och Indierummet m.m.
Nån som har åsikter om det?
För att återgå till topic. Jag tycker det är utmärkt. Jag är admin på FB-sidan så om det här är okej och godkänt av alla så kan jag posta upp det där.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Cissi said:
För att återgå till topic. Jag tycker det är utmärkt. Jag är admin på FB-sidan så om det här är okej och godkänt av alla så kan jag posta upp det där.
Ja, okej då!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Föreningen WRNU är en ideell, Sverok-bunden webbaserad förening vars syfte är att främja och utveckla Rollspels-Sverige och hemsidan www.rollspel.nu som också är vår huvudsakliga knutpunkt. Föreningens verksamhet innefattar även att dela ut det årliga priset Rollspelsdraken, samt arrangera flertalet återkommande träffar och händelser så som Repetikon och Indierummet m.m.
"Så som" indikerar att det efterföljande är exempel och då blir det kaka-på-kaka att även ha med "med mera". Det ser slött och slentrianmässigt ut att klämma in ett "m.m." på slutet, och inte bara för att det är en förkortning alltså. Att det är "Repetikon och Indierummet med flera aktiviteter" impliceras av "så som".
 
Top