Presentation Ny medlem

PelleVT

Veteran
Joined
13 Nov 2021
Messages
2
Hej, alla!

Helt ny medlem här. Existerar sidan än? :)

Spelade rollspel, Drakar och demoner, första gången ca 86 och vi höll på till början av 90-talet innan det blev "ute". Försöker starta upp gamla gänget igen, men det är trögstartat. Tycker det är skitkul att det fortfarande lever kvar med rollspel, trots allt.

Är det någon/några som söker någon att spela DoD, Mutant, Chock eller Stjärnornas krig med så tveka inte. Jag kan vara CM i chock och spelare i de andra, men vill bara spela.

Pelle
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hej och välkommen.

Letar du efter en online spelgrupp eller en vanlig hemma vid köksbordet spelgrupp ?

Om det är det senare så vart i vårt avlånga land hör du hemma ?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Välkommen tillbaka. Det har hänt en hel del sedan 90-talet, som du kanske kan gissa. Hobbyn har utvecklats rejält, så det kan vara svårt att hitta spelare om du vill spela spel från den tiden. Det finns ett fåtal nostalgivurmare som vill spela samma spel som de spelade i sin barndom, men jag tror att det blir lättare att hitta spelare om du vill lira moderna spel. Jag är fel person att fråga om vilka, då jag främst lirar spelledarlösa spel, vilket inte heller är superpoppis, men du kan alltid fråga om tips här på forumet. Kopparhavets hjältar är väl bra för den som vill ha lite nostalgi men med ett modernt regelsystem.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Svenska speltillverkarna fria ligan skall släppa ett nytt DoD så där kan du få din nostalgi fix i ny modern form.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Det finns ett fåtal nostalgivurmare som vill spela samma spel som de spelade i sin barndom, men jag tror att det blir lättare att hitta spelare om du vill lira moderna spel.
Nostalgivurmarna spelar inte, de ställer sina butiksinplastade exemplar i sin klimatkontrollerade bunker.
 
Top