Nekromanti Ny liten rollspelare

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Fredagen den 7/3, klockan 22.01, föddes vår son, Karl Hellqvist, på Kärnsjukhuset i Skövde. Kalle vägde vid födseln 2920 gram och mätte 50 cm. Han är en pigg liten kille med god aptit, och vi älskar honom högt. Mamma Titti mår bra, och pappa Björn är precis en så fånig farsa som man kunde vänta sig. :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Supergrattis!

Min 6-månaders rollspelare gastar för närvarande för full hals eftersom ett par tänder är på G. Själv tampas jag hellre med tre drakar, en beholder, en dödsriddare, fyra uttråkade spelare och arton Great Cthulu än lyssnar på detta oljud (men 90% av tiden är han snäll och glad).

Du har en rolig och underbar tid framför dig! Ta väl hand om din lille Karl och ge hans mamma allt stöd du förmår och lite till, särskilt de närmaste dagarna. En timmes ensamtid för henne på bibblan eller en halvtimmes extra sömn eller en färdig frukost när hon går upp ger dig stjärnor i himlen. :gremlaugh:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Stort grattis.

Med andra ord ni kommer ha med honom till alla konvent i framtiden för att han skall få spel i blodet? (Skall ju böjas i tid, det som krokigt skall bli)

/Ulfgeir
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Grattis!

En ny generation rollspelare har sett dagens ljus. Men kunde du inte valt något mer rollspelsaktigt namn än Karl? :gremwink:
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Fredagen den 7/3, klockan 22.01, föddes vår son...

Det blev snärjigt med att hinna anmäla honom till GothCon då förstår jag, eftersom den 7/3 var sista dag för föranmälan. Vilka pass kommer han att spela i? :gremsmile:

/Mikael
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Med andra ord ni kommer ha med honom till alla konvent i framtiden för att han skall få spel i blodet? (Skall ju böjas i tid, det som krokigt skall bli)
Detta lär nog vara det bästa sättat att få lillponken att bli HELT ointresserad av rollspel när han växer upp. Jag menar, vem fan vill ta efter sina föräldrars töntiga hobbys? :gremsmile:
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Vad fick han för grundegenskaper?

Vad fick han för grundegenskaper? Och slog du fram dem eller körde du poängbaserat?

:gremsmile:
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Nänä...

...man måste bara verkligen kröka i tid. Mellan fem och åtta är en formativ ålder (faktiska psykologer får komma och slå mig i huvudet med eventuella mer korrekta siffror). Det som introduceras för barnet innan dess och finns kvar under perioden blir mer som ett levnadsfaktum än en vana; det är först om barnet inte får pröva på hobbyn förrän senare, eller om den avfärdas som barnslig, den blir en sådan där grej man kan revoltera mot.
Det är såhär Samhället gror fast i folk, och det är svårt att skaka av sig. Ingen skulle väl få för sig att revoltera mot sina föräldrars nördiga tidningsläsande eller TV-tittande? Rollspel blir liksom de där sakerna ett undehållningsmedium snarare än en hobby, det blir alltså form och innehåll det kommer att revolteras mot.

I värsta fall blir ungarna som små Risingar, bara. :gremgrin:

<font size="1">Disclaimer: Rising är aprolig och har ofta bra idéer. Men lite måste man få jäklas med självutnämnda rebeller.</font size> :gremwink:


/Feliath - playing it fast and loose, making no sense
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Nänä...

Ingen skulle väl få för sig att revoltera mot sina föräldrars nördiga tidningsläsande eller TV-tittande?
Allvarligt talat så finner jag att det ord som bäst beskriver min morsas skvallertidningsläsande eller mina föräldrars bingolottotittande är just "revolting".

Men lite måste man få jäklas med självutnämnda rebeller.
Finns det någon annan sort? Man är väl knappast rebell om man accepterar en benämning som stämplas på en?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Säg inte det...

"Jag känner faktiskt minst tre rollspelare som heter Karl/Carl. Hör och häpna. "

Men hur många rollpersoner? Det ska ju vara något slagkraftigt som Belok Öronlöse eller Yzelekh Benbändare. :gremsmile:
 
Top