Nekromanti Ny laptop

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Båda mina laptops har rasat och jag behöver en ny. Jag är ute efter en riktigt billig med så bra kvalite som man kan få. Prestanda är inte en issue, den kommer bara att användas till att surfa och betala räkningar. Några tips?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
För surf och räkningar kan jag rekommendera någon Chromebook.

Vi har kört en billig HP i ett par år nu och den funkar utmärkt.

Även till att kolla på film och streama till Chromecast.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag har en sjukt billig PB EasyNote. Den har fungerat både som jobb (ordbehandling) och fritidsdator (surf) och använts 8 plus timmar om dagen i snart två år utan några som helst problem.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Hej Ram!

Den här datorn http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3595354 hade jag köpt om jag ville ha en billig och bra dator.
Köp inte en dator utan SSD-disk idag, ja det är bara 128GB lagring på den men det räcker gott och väl om du inte har en massa filmer/spel på datorn. Det är även full HD skärm (1920*1080), 15,6 tum samt att det är 8 GB ram.

Sjuuuuukt mycket "bang for the buck" om du frågar mig.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Tack för svaren, alla. Kollade runt lite på tipsen. Cromebooks har jag kollat på men den skall enligt internätet ha problem med bank-id:n och om den nya datorn har det så kommer min fru att prata på mig massor. PB Easynote har jag faktiskt klämt på innan, men den verkar svår att få tag på nu för tiden. Asus Eebook:en verkar som du säger Sigge vara mycket bra prestanda för pengarna, men jag hoppas på att hitta en som är ytterligare lite billigare.

Så stort tack för tipsen och fler mottages tacksamt!

Någon som har erfarenhet av Asus EeeBook E502SA?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Jag loggar in till min internetbank med mobilt bank-ID. Det funkar ypperligt.

Ska vi använda bankdosan får vi dock göra det utan sladd och med kod och motkod (eftersom vår bank inte byggt ett bank-ID för Chrome OS) – så, ja, det blir marginellt krångligare.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Kul att du skrev det, men mitt andra förslag om du ville ha en billigare hade varit http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3595859 den så.
Är ju typ precis samma fast med 4GB ram istället för 8GB. Den jag länkade va några hundringar billigare för några veckor sedan (då jag hjälpte en kompis som hade samma problem) ;)

Kör på det, har ingen erfarenhet av den men, tror det är svårt att hitta något bättre för den slanten. Är alltid bra när just den modellen säljs av flera butiker också och inte bara på 1 butik. Sen va det ju 2 års garanti, många nu för tiden har bara 1 års garanti vilket är lite snålt tycker jag. Är mest bara "företags-modellerna" som brukar ha 3 år som default.
 
Top