Nekromanti ny karaktär

Greven

Veteran
Joined
24 Mar 2004
Messages
31
tjena
den rollperson jag spelat har nyss dött och nu undrar jag om ni har några förslag på något kul som man kan spela (ej indian)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Prisjägare som alltid vill ta sina "byten" levande

Trapper/Spejare/Indiantolk i stil med Zeb Macahan

Opportunistisk gambler som far runt på flodbåtarna och fuskar till sig pengar i poker

Avslagen veteran från inbördeskriget

Svavelosande predikant med bibel i ena handen och ett avsågat hagelgevär i den andra

Femme Fatale i form av hemlig Pinkertonagent

...hur svårt kan det vara?
 

Svejk_UBBT

Veteran
Joined
14 Oct 2004
Messages
4
...självutbildad läkare som faktiskt inte är helt okunnig, utan som med en smula läskunnighet och en stor mängd sunt bondförnuft kan bota både det ena och det andra.

...gammalt original som vägrar slå sig till ro, och då menar jag inte inbördeskrigsveteran, utan nån som var en föredetting redan innan inbördeskriget, men som inte kan eller vågar slå sig till ro.

eller varför inte köra som en immigrant av en etnicitet som inte är speciellt vanlig i Western-produkter eller spelargrupper, varför till exempek inte kines eller ryss?

Det var vad jag kunde komma på på rak arm.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"eller varför inte köra som en immigrant av en etnicitet som inte är speciellt vanlig i Western-produkter eller spelargrupper, varför till exempek inte kines eller ryss?"

En av mina spelare lyckades helt slumpmässigt slå fram en turkisk cowboy när han skapade en rollperson. En väldigt udda bakgrund för en Western-karaktär kan man nog tycka. :gremsmile:
 
Top