Nekromanti Ny innehållsredaktör sökes

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Mitt intresse för att arbeta för Rollspel.nu har dalat under den senaste tiden och jag planerar att sluta som innehållsredaktör. Givetvis behövs en ny person som kan ta sig an uppgiften och förhoppningsvis ska det vara ganska klart och tydligt hur det hela ska skötas (jag lovade mig själv att formalisera en policy innan jag hoppade av och nu har jag gjort det). I det här inlägget beskriver jag ingående hur vi har hanterat innehåll på den här sidan det senaste året. Naturligtvis måste inte min efterträdare hålla med mig om allting, men det finns i alla fall ett dokument att utgå ifrån, ett dokument som har stöd av redaktionen.

Så, vad gör en innehållsredaktör? Det rutinmässiga arbetet handlar om att granska material som skickas till Rollspel.nu, men eftersom det är meningen att innehållsredaktören ska ha medhjälpare bör detta inte ta mycket tid. Det redaktören dock måste ha är förmågan att bygga upp ett konsekvent beteende gentemot innehållet på webbplatsen (eller använda sig av det jag skapat) och på ett sakligt och snyggt sätt kunna hantera eventuella tvetydigheter, frågor eller liknande från användare.

Känner du att du vill bidra till Rollspel.nu genom att axla det här uppdraget, ber vi i redaktionen dig att skicka ett privat meddelande till mig (Snigel) och berätta lite om varför du tror att du skulle passa bra för uppdraget. Läs också igenom policydokumentet och berätta hur du förhåller dig till arbetet som det nu hanteras. Vi är inte främmande för att ändra saker, men vi gör det inte utan goda skäl.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Du glömde ju skriva att det är absolut, 100 %, nödvändigt att den nye redaktören/nya redaktrisen är bosatt i Linköping. (Hur skulle det se ut om all denna imponerande, universumomskakande makt ni samlat ihop helt plötsligt decentraliserades? Jag bara frågar.) :gremgrin:

<font size="1">Inget av ovanstående är såklart på allvar – bäst att förtydliga det.</font size>
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Du glömde ju skriva att det är absolut, 100 %, nödvändigt att den nye redaktören/nya redaktrisen är bosatt i Linköping.
Vi får vara lite flexibla. Det går naturligtvis även bra med någon som inte bor i Linköping, men kan tänka sig att flytta hit som en del av redaktörsskapet...

/tobias
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Du glömde ju skriva att det är absolut, 100 %, nödvändigt att den nye redaktören/nya redaktrisen är bosatt i Linköping.


--------------------------------------------------------------------------------



Vi får vara lite flexibla. Det går naturligtvis även bra med någon som inte bor i Linköping, men kan tänka sig att flytta hit som en del av redaktörsskapet...
Efter att ha svurit blodseden, utfört det rituella mordet på en slumpvis utvald ickerollspelare och fått sin linköpingsmaffiatatuering antar jag? :gremgrin:

/Anders
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Mitt intresse för att arbeta för Rollspel.nu har dalat under den senaste tiden och jag planerar att sluta som innehållsredaktör.
Tråkigt att höra, hoppas du stannar kvar som användare i alla fall.

Hoppas dessutom att du behåller din titel, den är den i särklass bästa på forumet!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
"Vår man i Skövde" (ot)

Alla vet ju att varje maffiaorganisation värd namnet har kontakter på andra orter. Du är "The Skövde Connection". :gremgrin:

/Anders
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Efter att ha svurit blodseden, utfört det rituella mordet på en slumpvis utvald ickerollspelare och fått sin linköpingsmaffiatatuering antar jag?
Allt detta är visserligen sant, men du glömde det allra viktigaste. Man måste placera sig bättre än genomsnitt över tio partier Carcassonne med övriga Linköpingsmaffian. Blodseder och tatueringar bleknar i jämförelse. :gremsmirk:
 
Top