Nekromanti Ny här

God of shadows

Veteran
Joined
8 Mar 2015
Messages
8
Tjo!
Ny medlem från norra delen av landet, och rollspelar regelbundet en blandning av olika rollspel.

En fråga medan jag ändå är igång: Vet någon en bra sida för typsnitt, som inkluderar åäö? Vill hitta ett passande typsnitt till ett eget rollspel(eller snarare en rollspelsmodul).
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Välkommen!

God of shadows;n75641 said:
En fråga medan jag ändå är igång: Vet någon en bra sida för typsnitt, som inkluderar åäö? Vill hitta ett passande typsnitt till ett eget rollspel(eller snarare en rollspelsmodul).
Svår fråga men är det till brödtext eller till rubriker eller något annat? Men http://www.fontsquirrel.com/ om det är utan budget och så se på glyph-flik på typsnittet ifall det har allatecken eller inte.

Tillägg: som brödtext-typsnitt tycker jag till exempel att Alegreya är rätt snyggt. Och det finns där gratis.
 

God of shadows

Veteran
Joined
8 Mar 2015
Messages
8
nyvinter;n75644 said:
Välkommen!


Svår fråga men är det till brödtext eller till rubriker eller något annat? Men http://www.fontsquirrel.com/ om det är utan budget och så se på glyph-flik på typsnittet ifall det har allatecken eller inte.

Tillägg: som brödtext-typsnitt tycker jag till exempel att Alegreya är rätt snyggt. Och det finns där gratis.
Det är rubriktext, eller mer exakt titeltexten som jag söker typsnitt till. Ursäkta att jag inte specificerade det från början.
Tror att jag har hittat enstaka typsnitt där som skulle kunna funka, tack så mycket.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,676
Location
Eslöv
Välkommen till forumet.
Typsnitt till vilken typ av stämning? Är det fantasy, sci-fi, deckar-äventyr, etc?
 

God of shadows

Veteran
Joined
8 Mar 2015
Messages
8
Mundo;n75704 said:
Välkommen till forumet.
Typsnitt till vilken typ av stämning? Är det fantasy, sci-fi, deckar-äventyr, etc?
Är inte helt säker, då modulen kan passa ihop med det mesta, men antar att det ska vara övernaturlig nutida deckare(eller åtminstone åt det hållet) som skulle kunna passa bäst till det. Superkraft-ish och simpelt, mer eller mindre.
 
Top