Nekromanti Ny/gammal

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
Hej jag heter Mats 44år bor i Jönköping och jag älskar Western mer än min fru, dom som känner mig vet ;)
Jag bor i Jönköping har en familj bestånde av en vacker fru: Katrin och 2 barn: My 18 år & James 21 år samt en mops: Butch.
Spelar brädspel: Gamla Warhammer Quest, Zombicide, Legenden om Drizzt. Rollspel spelar jag helst: Western och ännu mer Western lite Starwars och Dungeons & Dragons, Warhammer RPG.
Ser jag på film blir det då gärna Western filmer och i bland en å annan Western film till när man inte riktigt orka se på annat.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Välkommen hit!

Någon bra Western du kan rekommendera som du tror vi aldrig hört talas om?
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
Nej tyvärr det tror jag inte.
Jag kan rekommendera varmt med stämning mm är:
The Black Fox med Christopher Reeve, och tyvärr kom aldrig uppföljaren och varför det behöver jag väl inte skriva:sad:

Gillar man Lee Van Cleef:
Captin Apach
Blood Money. M. bra.
Dead Rides A Horse. M. bra.

Övrigt:
A Good Day to Die, en film med bra natur och indianer. M. bra.

True Storys:
The Man Who Come Back, OBS: Denna är lite sliskig och barn under 16 eller känsliga tonåringar bör inte se den!
September Dawn. 1857 September året Mormonerna vill glömma och dra ett streck över eller inte änns kännas vid.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Välkommen!

Trevliga filmtips du kom med, annars har jag nog mest frälst av Leones filmer, övriga med Clint Eastwood, Tombstone samt Django – originalet från 1966.
 
Top