Ny/"gammal" "DoD"-bokserie, Väktare & Väsen?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Noterade att Alvaro Tapia illustrerat två nya ungdomsfantasyböcker av Stefan Ljungkvist; Tjuven och Krigaren. Tyckte att serietiteln lät lite DoD:ig; Väktare & Väsen, så kollade upp det hela. Jodå, Stefan var inblandad i Chronopia när det begav sig, och böckerna var tänkta att ges ut av Riotminds runt 2016, då i Drakar och Demoner-tappning!

Någon som läst?

DoD....jpg
2016 mockupomslag
Tjuven.jpg
 
Last edited:

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
603
Jag har köpt in ett ex av Tjuven till mitt bibliotek, där det stått orört efter ett utlån (som iofs varade ett år). Köpte inte Krigaren.

Bara bläddrat lite efter att ha läst första kapitlet. Jag trodde ju inte det skulle vara Gene Wolfe, men kanske att jag skulle gilla det mer än jag instinktivt gjorde.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Jag har köpt in ett ex av Tjuven till mitt bibliotek, där det stått orört efter ett utlån (som iofs varade ett år). Köpte inte Krigaren.

Bara bläddrat lite efter att ha läst första kapitlet. Jag trodde ju inte det skulle vara Gene Wolfe, men kanske att jag skulle gilla det mer än jag instinktivt gjorde.
Fick ett lite "flåsigt" intryck av språket, av ett förvisso hastigt bläddrande i boken i bokhandeln. Lite storvulet språk också, men det hör väl genren till? "andlöst äventyr in i Skuggriket, i närkamp med den Trehövdade Besten under Blodstjärnans ljus och slutligen inför en uppgörelse med Skuggan från Elyssias förflutna."

Gillar Tapias illustrationer, men här var de möjligen lite väl skissartade.

Hm... kanske ge dem en chans ändå.
 
Last edited:

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
603
Fick ett lite "flåsigt" intryck av språket, av ett förvisso hastigt bläddrande iden i bokhandeln. Lite storvulet språk också, men det hör väl genren till? "andlöst äventyr in i Skuggriket, i närkamp med den Trehövdade Besten under Blodstjärnans ljus och slutligen inför en uppgörelse med Skuggan från Elyssias förflutna."

Gillar Tapias illustrationer, men här var de möjligen lite väl skissartade.

Hm... kanske ge dem en chans ändå.
Låna på bibblan vetja! :)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Nota bene: Alvaro illustrerade bara inlagan i den första boken, Tjuven, inte bok 2, Krigaren (trots att det står att det är illustrationer av Tapia på blurbs etc).
 
Top