Grafik "Ny" font: Mellissa Adventure (DoD logon)

MattiasS

Warrior
Halloj! De senaste dagarna har jag tagit tag i ett projekt jag funderat på länge, att göra fullfjädrad digital version av Mellissa Inline återskapad från Letraset fysiska orginal från 1976. Mycket saknades dock så en hel del extra arbete har lagts för att få den arbetsduglig.
Den nya versionen kallar jag Mellissa Adventure Medium.
Är inte klar än men vill gärna visa upp den! Den är rätt mysig.
1789920318137.pngBytte ut all text med den på vissa slumpvis valda lådor ;) (Ja, även dod logon är den nya fonten, med swash alternatives såklart!)DoD1_BoxBaksidaMellissaAdventure.jpgDoD2.0_BoxBaksidaMellissaAdventure.jpg
Gick fort i början men nu återstår en massa gnetjobb med att balansera den.
Fonten kommer att delas så fort jag inte skäms för den!

Last edited:
Halloj! De senaste dagarna har jag tagit tag i ett projekt jag funderat på länge, att göra fullfjädrad digital version av Mellissa Inline återskapad från Letraset fysiska orginal från 1976. Mycket saknades dock så en hel del extra arbete har lagts för att få den arbetsduglig.
Den nya versionen kallar jag Mellissa Adventure Medium.
Är inte klar än men vill gärna visa upp den! Den är rätt mysig.
View attachment 33088Här är den som baksidor på vissa slumpvis valda lådor ;) (Ja, även dod logon är den nya fonten, med swash alternatives såklart!)View attachment 33086View attachment 33087
Gick fort i början men nu återstår en massa gnetjobb med att balansera den.
Fonten kommer att delas så fort jag inte skäms för den!
Wow! Riktigt imponerande! Asså, all denna kompetens som finns på detta forum, älskart!

Back