Nekromanti Ny Föremålstabell

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Jag håller på att utveckla min egen föremålstabell till Eon 3 eftersom den som finns i boken är mindre bra då den har alldeles för tråkiga och meningslösa resultat (Föremål och Händelser är något vår grupp hatar eftersom alla får ett skarpt närstridsvapen och är livrädda för hundar och/eller vatten).

ge mig gärna förslag till den och använd den också om ni vill.
Föremål och Ägodelar
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Utöver att tabellen slutar på 81 och inte har några resultat därefter förutom vid 99-100 så ser det bra ut.

Kanske lägga till att man kan få rustningsdelar eller avståndsvapen, alternativt en sköld?

Somliga av sakerna känns som sådant som lätt skulle kunna ge en SL huvudvärk, men det är ju inte svårare än att SL kräver omslag om hans grupp med bondesoldater plötsligt slår fram "Viktiga dokument".

Kommer definitivt använda denna istället för grundbokens tabell, alternativt läsa av resultaten i båda två och sen ta den som lämpar sig bäst.

Tackar!
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Tackar tackar :gremsmile: jag är inte riktigt klar med tabellen utan kommer att försöka pressa in ännu mer i den innan jag kallar den klar.

Jag ska nog lägga in ett resultat för rustningsdelar och sköld, men jag tänker inte ha som grundboken, för den är hemsk med alla sina trettioelva resultat för just det xD
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Det ska jag definitivt! Även mina verk är fria att använda såvida inget annat står på min wiki :gremsmile:
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Mycket roligare än orginallistan! Tycker dock du borde ta bort att man ska ignorera om man får 99 flera gånger på rad att det då inte räknas. Om man nu har sådan tur, låt dem njuta!!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Thedax said:
Mycket roligare än orginallistan! Tycker dock du borde ta bort att man ska ignorera om man får 99 flera gånger på rad att det då inte räknas. Om man nu har sådan tur, låt dem njuta!!
Det går även att undvika genom att skriva att man får slår om, men får även vända på resultatet och få den prylen också. Så om man slår 37 så får man pryl 73 också.

/Han som skulle slänga in en "visar tärningarna lika händer inget"
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Kanske det... det låter lite intressant... alternativt funderar jag på att om man slår 99 eller 00 igen så får spelaren välja ett resultat på tabellen... då blir det ju lite intressantare för spelaren.
 
Top