Nekromanti Ny EON SL

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Hej

Jag har precis köpt lite böcker och sådant till Eon och jag undrar vilka böcker folk anser som ett "måste" att ha.

Jag har följande moduler:

Eon2 , Mundana, Krigarens Väg, Monster och Varelser , Jarla, Regnsynd och SL-skärmen.
Vilka mer borde jag köpa?

/Kristoffer
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Du klarar dig bra så.

De böcker vi fått användning av är väl Religioner o
Magi&Mystik...., ja, Asharien & Soldarn är rätt kul också.

Sen är monsterboken är riktigt dålig bok, förutom bruksdjuren o trollen....
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Om pengar inte är relevant så ska du givetvis ha alla böcker. Om pengar dock ÄR relevant så får du fråga dig
"Vilken bok behöver jag till det här äventyret ?"

Ska äventyret handla om magiker i Consaber så bör du ha Mystik&Magi och Consaber modulerna.
Ska äventyret handla om tiraker så bör du ha tirak boken m.m.

Mina personliga favorit böcker är faktiskt Alvboken och Legender och Hemligheter.
Men det är ju bara jag, själv har jag köpt alla böcker, fast utspritt över en tidsperiod av 2 år.

Lycka till med SLandet !
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Tackar, det kommer jag behöva dom 1:a gångerna man är SL till ett sånt system.
Men reglerna var faktiskt inte så krångliga som jag hade hört att dom skulle vara.

Pengar är väl som alltid relevant... men alver tycker jag verkar vara en bra modul, men dvärgar då?
Är det ett måste att ha båda, dvs blir det obalans mellan raserna om man bara har den ena?

/Kristoffer
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Dvärgar.

Obalans ? nej.
Det blir inte mer eller mindre 'obalans' bara för att man har en modul mer eller mindre. Dvärgar är dvärgar och alver är alver.
Med risk för att låta som en trasig LP,
ordet spelbalans finns inte i mitt ordförråd när det gäller rollspel /images/icons/grin.gif

Dvärga boken är bra om man tycker om dvärgar. Ett problem som jag och mina kamrater har haft är att alla dvärgar känns så oerhört stereotypa. Och dvärgaboken gör inte så hemskt mycket för att krossa den myten. Alver är trots allt ganska individualistiska, medans dvärgar känns som dom måste passa in i samhällsmodellen för annars kommer fästet dom bo i krakelera, eller nåt...

jaja, det är bara mitt problem. Finns säkert massor därute som tycker tvärtom att alver är stereotypa och dvärgar individualistiska osv.

Summan av svammlet:
Ska du ha med mycket dvärgar i ditt äventyr ? ska dom vara i ett dvärgafäste ? eller vill du bara veta mer om hur dvärgarnas samhälle och fästen är uppbyggda ?
I sådanafall så ska du köpa dvärgar.
Om du svarar nej på alla ovanstående frågor så kan du nog vänta med inköpet tills senare.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Mystik&Magi

Om du ska ha med någon SLP-magiker, eller om någon av dina spelare vill spela magiker, då måste du köpa M&M!

Man kan lätta säga att halva magisystemet fattas i grundregelboken. I min mening är M&M den enda boken man måste ha för att göra spelet komplett - flera av de andra böckerna är bra att ha, men de kompletterar bara reglerna, medans M&M expanderar reglerna.

/Henrik
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Monster och varelser är ju ingen höjdare, inte Consaber heller i min mening. Dom andra böckerna kan du lika gärna köpa.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Köpa...

Är ni riktigt bra kompisar ni som spelar så kan ni alltid dela på kostnaderna. Starta förening kanske och få bidrag.../images/icons/smile.gif
 
Top