Nekromanti ny dodbok.....

warlock

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
2
Location
utanför gbg
jag är mitt inne i att skriva vampyr jägarens hand bok så om det finns någon trevlig själ där ute som kan maila mig all info ni har om vampyrer i dodes värld så vore det trevligt.../warlock

vad ska man skriva här??
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
ser man på!

Själv sitter jag och skriver på Ambiormjägarens handbok! (Ambiormar beskivs på sidan 56 i Monsterboken från 1985)

Det tycker jag är nödvändigt!

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Dac on 2000-08-15 23:27.</EM></FONT></P>
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag vet inte om detta räknas - men på Altors Vidder så finner du en liten skrift om vampyrer (observera att den inte är officiellt på något sätt, men känn dig fri att använda den ändå /images/icons/smile.gif)

Den finns att läsa <a href="http://user.tninet.se/~rgu864t/kampanj/vampyrer.htm">här</a>. - Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
tyvärr...

jag har häcken full med att arbeta med Svampplockar jägarens handbok. Och det finns mycket information att arbeta med!
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
hmm, det jag skulle föredra är att du kastar in en massa "roligheter" i boken. Själv är jag STOR beundrare av Trakorien och alla dess tokigheter och skulle själv uppskatta böcker med samma karaktär.

Det bästa tips jag kan ge dig är nog att ta alla sorters myter om vampyrer (från böcker, filmer, andra rollspel) solla ut det som du anser vara en vampyrs egenskaper (baserat på DoDs grund i monsterboken t.ex.) och sen bygga från det. Kanske förekommer det olika släkten inom vampyr rasen mm mm...
Vampire från White Wolf tycker jag ger ett gott intryck av att det inte alltid är så lätt att vara vampyr... inte bara springa runt o suga blod o så...

// J.A.

[--- Jan Arenö ---]
 
Top