Nekromanti Ny Burning Crusade-grupp startas! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Nästa onsdag (31 januari 2007) kl. 20.00 startar vi en ny grupp på Steamwheedle Cartel.

Vi tänkte alla starta som Blood Elves och göra alla quests tillsammans. Om någon har lust att hänga på så är ni välkomna.

Tanken är att vi ska spela med denna grupp varje onsdag, samma tid. Om någon inte kan vara med av någon anledning så spelar vi i stället med våra andra gubbar.

Så: Om ni på förhand vet att ni inte kommer att kunna spela varje onsdag – så ser vi helst att ni inte går med i just denna grupp.

»Vi« är hittills Dante, G4il1, Grishnakh och El-Stefanos.

Jag tänker göra en Mage.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Mathalis, Blood Elf Mage skapad ...

Så, nu är min gubbe skapad och redo för äventyrande.

 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Zalice, BE Paladin ...

Zalice, som står och väntar i Ghostwind på att ni ska komma ikapp..

 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Eveleen, Warlock finns med

Det lär bli henne jag kör med. har leklevlat henne till 8 bara för att testa men väntar på er nu, det lär ju gå fort att komma i kapp.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Kaira, Blood Elf Huntress

Har dock hunnit till level 16,5 så jag får komma och twinka er och snabbguida i questarna så ni hinner ifatt. Jag är dock fetpå att lira varje onsdag så länge det blir efter 1915 (jobbar till 1915 de onsdagar jag har föreläsningar, de onsdagar jag inte har föreläsningar jobbar jag bara till 1630).

1930-2200 är en rätt vettig tidsram, det hinner uträttas lite men ingen blir vansinnigt bortsliten från övrigt liv och man kan lägga sig i tid.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Viktigt meddelande! ...

Eftersom Grishnakh fått lite förhinder drar vi inte igång förrän kl. 21 på onsdag (31 januari).
 

Evangelyn

Veteran
Joined
6 Sep 2011
Messages
22
Location
Skarpnäck
Evangelyn, Blood Elf, Priest

Hej på er!

Detta kommer att bli min spelgumma, inriktning "healer".
Kan nog behöva hjälp med det eftersom jag inte spelat detta förut.

Men som tur är så vet jag att (G4il1) spelar Healer

Vi ses.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: Evangelyn, Blood Elf, Priest

Min main är en priest. Inte för att jag tror att du kommer att finna det så besvärligt...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Nästa Blood Elf-omgång ...

Det gick bra igår. Tack vare G4il1 som ledde oss igenom alla quests är vi nu alla (utom Fogges hunter som fortfarande har ett försprång) level 12–13, dvs. ikapp Eriks paladin.

Nästa tillfälle blir såklart kl. 20 nästa onsdag, 14 februari (Alla hjärtans dag för övrigt – hur ska vi motivera för fruar och flickvänner att vi tänker tillbringa kvällen med att spela WoW?).
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: Nästa Blood Elf-omgång ...

Då var det alldeles lagom att jag råkade missa veckans omgång. :gremsmile:
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Re: Nästa Blood Elf-omgång ...

Man tackar för det fina vitsordet. Jag försökte hålla ett lagom tempo och ta de questen jag kunde i en någorlunda bra ordning. Jag kommer nog att ha kollen på questen för en omgång till men sedan blir även jag novis och får ta till thottbot eller liknande för att hitta rätt de ggr vi kör fast :)

Tycker ni det går för fort vid något tillfälle så stoppa mig gärna. Jag har ju som sagt spelat i ganska exakt 2 år ganska heltidsmässigt och tycker att mycket är självklart. Jag vet dock att vi har nybörjare med oss och försöker hålla en bra nivå men det är inte helt lätt. Så rusar jag iväg för fort så stoppa mig gärna.
Tipps då jag vet hur det kan vara att bara följa med, håll alltid god koll på minimappen eller den stora mappen så blir det lättare att komma ihåg var man varit och plockat quest när man sedan skall lämna tillbaka dem.

Synes på onsdag.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vilken tur att då jag finns...

...eftersom jag är klar i Ghostlands nu (har en quest i Deatholme kvar men jag PALLADE inte springa en gång till, det är typ tre followups) och har dingat 20. Aspect of the cheetah for teh fucking win.
 
Top