Nekromanti Ny bloggpost - Stridsexempel

4e paragrafen:
För detta Övertag ska Ademar välja en Fördel men för ett Övertag kan han endast välja Öka skada (då kastyxan inte har några vapengenskaper som ger rabatt på någon av de andra Fördelarna). Skadan blir därmed 2T6+3T6+2 = 5T6+2 i Stickskada (Grundskada + Vapenskada + Öka skada).

borde stå huggskada antar jag.


är smärta och trauma borttaget?
 
smulgul said:
är smärta och trauma borttaget?

Trauma är borttaget. Dess roll uppfylls istället av Dödsslagen (som ofta kommer vid träffar mot huvud och torso) och Sår (som har olika konsekvenser på olika kroppsdelar men som bland annat kan försämra Dödsslag och Chockslag och tar lång tid att läka).

Smärta som koncept och konsekvens finns kvar men man sitter inte längre och summerar eller kryssar dessa. Att få "taggen" Smärta vid en skada motsvarar närmast att få en hel smärtrad i Eon 3 (även om Smärta är ovanligare i Eon IV).

Bra hittat med felskrivningen för övrigt!
 
Helt klart intressant det här, känns som det kommer göra striderna lite snabbare också. Det jag annars ser fram emot att se är hur karaktärs pappret kommer att se ut
 
Kaigon said:
Denna gången ett stridsexempel:
http://neobloggen.blogspot.se/2013/11/stridsexempel.html

Inser även hur mycket text det alltid blir när man försöker skriva hur regler faktiskt används trots att scenariot i inlägget knappt tar någon tid alls att spela. Det finns säkert en handfull fel i texten, ber om ursäkt för det.
Det här är ju inte eon! Vart är alla patetiska fummel och katastrofala misslyckanden min spelgrupp är van vid? :gremtongue: /humor
 
Känns som jag frågat detta tidigare, men minns inte riktigt, så frågar igen om inte annat..

Undrar bara om det fortfarande kommer gå fort med striderna även om man har dåliga skadevärden på sina gubbar? Låt oss säga att två miliser slåss, eller ännu värre, två bönder med högafflar?

Allternativt höga defensiva värden, mycket rustning, men medelstarka vapen? (eller vapen som inte är bra på att ta sig ignom rustning kanske jag ska säga, för dolkar funkar väl bra för det ändamålet numera, vilket är bra)

en klassiker i EON 3 var striden som avslutades genom att dem som slogs helt enkelts hade för mycket skrapsår och utmattning :gremtongue:
 
Virvelmoln said:
Känns som jag frågat detta tidigare, men minns inte riktigt, så frågar igen om inte annat..

Undrar bara om det fortfarande kommer gå fort med striderna även om man har dåliga skadevärden på sina gubbar? Låt oss säga att två miliser slåss, eller ännu värre, två bönder med högafflar?

Allternativt höga defensiva värden, mycket rustning, men medelstarka vapen? (eller vapen som inte är bra på att ta sig ignom rustning kanske jag ska säga, för dolkar funkar väl bra för det ändamålet numera, vilket är bra)

en klassiker i EON 3 var striden som avslutades genom att dem som slogs helt enkelts hade för mycket skrapsår och utmattning :gremtongue:

Systemet i Eon IV är gjort för att ha en ständig framåtrörelse och inte lika mycket risk för status quo som tidigare versioner. Så oftast händer något, snarare än "inget händer".
 
Back
Top