Nekromanti Ny bloggpost - exempelrollperson

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Här är hon i all sin faliska ståtlighet, Zasza husfurst Gresz familj:
http://neobloggen.blogspot.se/2013/09/zasza-hus-gresz.html

Handlar mest om en översikt av en rollperson med henne som exempel kring attribut och liknande. Till största delen handlar det om exempel från de fyra händelsetabellerna, dvs ett litet axplock på 8 av de 400 resultat som finns med.

Kan även nämnas att långt ifrån alla nyskapade rollpersoner haft så tur med sina händelsetabellsslag.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nice :gremlaugh:
Att dömma av de bakgrundshändelser som du visar i blogginlägget så får jag uppfattningen att de flesta bakgrunder oftast ger två varianter av fördelar (plus i egenskaper, färdigheter, sekundära värden) jämfört med Eon 3 då du oftast bara fick 1 fördel av ett slag, är det korrekt?

Jag vet att det tidigare är sagt att ni inte tänker stressa ut Eon 4 och det förstår jag, men som alltid så måste man vara nyfiken och fråga när kommer det bli möjligt att förhandsbeställa spelet?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vicotnik said:
Nice :gremlaugh:
Att dömma av de bakgrundshändelser som du visar i blogginlägget så får jag uppfattningen att de flesta bakgrunder oftast ger två varianter av fördelar (plus i egenskaper, färdigheter, sekundära värden) jämfört med Eon 3 då du oftast bara fick 1 fördel av ett slag, är det korrekt?

Jag vet att det tidigare är sagt att ni inte tänker stressa ut Eon 4 och det förstår jag, men som alltid så måste man vara nyfiken och fråga när kommer det bli möjligt att förhandsbeställa spelet?
Det stämmer! Två är nog att betrakta som genomsnittet och det finns nog lika många 3:or som 1:or. Som regel innebär även de resultat som bara har en fördel att det istället är en kraftigare eller häftigare fördel.

Tyvärr har vi ingen info än om när förhandsbeställning är möjligt :/
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Helvete vad nice detta ser ut.
Jag kan knappt vänta tills man kan köpa!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Får en känsla av att detta inte kommer hjälpa mig med hur lång tid det tar att göra en karaktär.

Bland mina kompisar är jag ökänd som den som tar absolut längst tid på sig att göra en karaktär. Jag kan vara där 2 timmar innan mina kompisar, och ändå inte vara klar 2 timmar efter dom kom dit. XD

Har haft karaktärer som jag har spenderat dagar på i förväg... och ändå inte varit klar när det var dags att börja. Väldigt ofta är namnet det sista jag lyckas komma på.
 
Top