Nekromanti NWN+Eon

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Det är mycket jobb med en sådan sak, men visst kan det bli rejält koolt! Dock förlorar man en del iom regelsystemet. Du får jobba hårdare på känslan än annars!

Lycka till!

/F
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Jag säger: kämpa på! Jag har själv spenderat många timmar med uppbyggnaden av moduler till just nwn, men har inte en enda färdig som kan bevisa det... Jag minns t.ex att jag byggde upp ett femvånigt slott + omliggande område, skog, hus etc. som skulle bli en skola i stil med Hogwarts, men för alla sorters äventyrare. Tyvärr så tappade jag intresset, och det just när jag skulle börja med "det roliga" -att placera ut folk, uppdrag, monster och äventyr. Men med nog ihållighet kan du få nåt rejält bra! (och glöm inte att lägga ut den här när du är klar!)
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Vad är NWN?

NWN står för Neverwinter Nights. Det är ett rollspel som du spelar på datorn i 3D grafik. Spelet är baserat på D&D's regler och spelvärld. Just nu finns det två expansioner, som inte krävs för att spela spelet, men det blir oerhört mycket roligare. Fast många bygger sin egen modul och sätter igång den på en server där spelare får komma och gå som dem vill. Det är tyvärr inte gratis men däremot är det värt pengarna. Du behöver inte betala ett korvöre för att spela online utan det är en engångskostnad. Mer info finns att läsa på tillverkarens hemsida. Eller i valfri webbutik.

Nu i sommar kommer även NWN2, vilket verkar väldigt lovande.

- Jocke, ger en liten resume
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Vad är NWN?

Aha, okej, Neverwinter Nights har jag testat... jag trodde bara att NWN var nån form av program som typ PowerPoint, Word eller nåt sånt...
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
NwNs största Tillgång

NwNs största tillgång är möjligheten att spela äventyren med dungeonmaster (dvs spelledare för er oinvigda). Detta är (enligt mig) det som gör NwN unikt och som ger spelet dess charm.

Så om du ska göra diamantäpplet så tycker jag att du borde slänga in dungeonmaster support. Å kanske tillochmed en flergruppsmöjlighet (skulle vara kul om lite olika folk kunde ha möjlighet att spela olika spelgrupper i samma värld).
 
Top