Nekromanti Nummer?

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Hje jag tänkte bara undra vad Nummer på karaktärspappret är?

Jag har funderat på om det är telefonnummer, personnummer, soldat/polis nummer eller nått helt annat. Personnummer känns ju inte så lönt med tanke på att man ändå har födelsedag i en egen ruta brevid. Telefonnummer är väll inte helt nödvändigt. Så det jag har kommit fram till hittils är att måste vara tjänstenummer som man tex får i militären/polisen/fbi.

Kollade igenom posts men allt jag hittade var en snubbe som trodde det var en soldats nummer.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Så det jag har kommit fram till hittils är att måste vara tjänstenummer som man tex får i militären/polisen/fbi.

Säkert den vanligaste användningen men det är väl egentligen upp till var och en eller?
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Personnummer känns ju inte så lönt med tanke på att man ändå har födelsedag i en egen ruta brevid
Hmm, det e inte i alla lander man anvander sitt fodelsedatum som personnummer. Jag pluggar i florida nu och dar har man ett helt annat system. Det social security (motsv personnummer) jag har har ar uppbyggt enl 900-04-XXXX.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tjänstenummer är inte enbart reserverat för poliser eller militärer. Alla större företag använder sig av tjänstenummer. Men annars kan det ju vara löpnummer för vilken karraktär det är.

/Seinet Wintermute - Är trött
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
det har pratats om det tidigare :| why dont you go and check that :p?

jag använder det till att skriva personnummer.
 
Top