Nekromanti [Numenera] -Flykten från mardrömmen-

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
5,899
Location
Norrland
[Numenera] - In i den svarta strukturen-

Torsdagsbögmys, förra veckan från idag!

Numenera
Låt oss entra strukturen

Trasapa: Vox är en slug nano som använder makt med precision.
Hastfer: Kahrji är en urstark beskyddare som ylar mot månen.
G-man: Ramon är en stark krigare från vildmarken.
Basement Joe: Klein är en envis nano som styr magnetism.

Plop: Elektra är en galen handelskvinna som rider på blixtrar.
PelleP: Rathes är en smygande lönnmördare som delvis existerar utanför fysikens lagar.
Lars23: Terrak är en muterad krigare som sammanfogar kött och stål.
Rogga: Malcon är en charmerande bågskytt som bär ett koger.
Sotarn: Sajid är en charmerande lönnmördare som mördar.

Gruppen tar sig ut ur den Svarta Prästens komplex. De befinner sig i vildmarken någonstans nära den gigantiska svarta bergskammen som skiljer Bortom från de nio kungadömena. De letar sig mot bergskammen och rör sig igenom en mörk skog när Kahrji´s lykantropiska ur börjar blinka rött. Det är dags att träda in i varulvsformen och det kommer att kräva blodsoffer.

Ramon som är en van skogsman tar över Elektras koppel kring varulvs Kahrji och beger sig av på jakt. Elektra påpekar att det vore bra om Sajid följde med som beskydd och Klein skulle kunna vara en viktig köttkugge i maskineriet. Hon blinkar lätt mot Sajid och drar ett finger symboliskt över halsen och blickar sedan mot Klein.

Gruppen splittras.

Terrak för de övriga genom skogen mot bergskammen och framåt skymningen anländer de till en by som är byggd kring och på en märklig svart klippstruktur.

Rathes som släpar runt på oheliga mängder shillingar söker sig genast till en handelsbod, eller snarare äventyrarshop. Alla dessa shinns är ju värdelösa bortom bergen så varför inte bränna dem på behövliga pryttlar.

Det spenderas cash i stora mängder. Inflationen var ett faktum men efter detta besök är gruppen på normala nivåer och dessutom duktigt påklädda med fina prylar.

De söker sig vidare till en flådig taverna för att sprida de sista shillingarna och ryktet om deras frikostighet lockar till sig diverse pöbel och snart därpå slår sig en svullen man ner på en stol bredvid Elektra.

Det är tydligen borgmästaren som reser inkognito. Han försökte först sända bud för att få gruppen att ta sig till en mötesplats men ignorerades! Den MÄKTIGE gudomligheten K.K måste få bort pöbeln från tavernan men det är en omöjlighet så borgmästaren tvingas dit kort och gott.

Borgmästaren har hört att de har spenderarböxorna på och att de inhandlat allehanda skumraskens föremål. Troligen är de äventyrare med lite blandat mjöl i påsen. Han lovar rikedomar och belöningar om gruppen beger sig in i den svarta strukturen staden är uppbyggd på. Den läker nämligen någon sörja. I flera 100 år har den fungerat klanderfritt och försett hela staden med en konstant sommarvärme men nu efter ett jordskalv har håligheter i strukturen öppnats och en sörja bubblar ut ur avlopp och på andra platser. Det är av vikt att gruppen beger sig in och lagar felet. Eller i alla fall tar reda på vad det är för skit som pluffar ut. Belöningen kan inkasseras om de efter utforskningen gjort sig av med en bråkmakare vid namn Nerr. Han skrävlar om jordens undergång och att det som sker bara är början. Sommaren är slut. Vintern nalkas. Han måste kort och gott försvinna och ingen skall kunna dra några paralleller gentemot Borgmästaren.

Givet så skall gruppen ha skriftligt på det hela. Alltid skall det finnas på pränt innan ett jobb utförs! Borgmästaren går med på det hela och de stämmer träff i gryningen.

Strax efter det att borgmästaren lämnat bordet dyker en spröd man vid namn Fabian Lynch upp. Han ber gruppen undvika att gå in i det okända. Det är inte bra för dem och han vill dem ju bara väl. Det bästa vore om de lämnade staden för gott. Givet ser den charmerande bågskytten med ett koger igenom allt skitsnack.

Lynch inser att det inte går att få gruppen att ge sig av så han lämnar dem och går ut från tavernan. Det är så klart startskottet. En signal att ALLT som gruppen ämnar att göra egentligen bara är en fasad. Det är givetvis viktigare att följa efter en random snubbe och ta reda på vad han håller på med. Varför snackar han sån skit? Han vill ju inte att dom lämnar staden lixom.

Snubben förföljs. Han rundar tavernan och glider in i en bakdörr på samma byggnad. Malcon är snabbt in efter. De anländer i en liten hall med två dörrar och Malcon drar genast vidare rakt fram. Rathes penetrerar den vänstra dörren och ser ryggtavlan på Lynch som försvinner ner för en trapp. Dörren är reglad från insidan så Rathes passar på att regla upp den innan han smyger ner i källaren.

Malcon som drog rakt fram kommer ut på tavernan igen. Dock inte bland folk utan lite i skymundan. Märkligt men troligen finns det någon orsak. Däremot så ser han ju inte skymten av Lynch så han återvänder raskt till övriga och sedan bär det av ner i källaren.

I källaren pågår ett möte. Det är fem snubbar som står samlade och lyssnar på Lynch som berättar att gruppen av äventyrare inte frivilligt vill lämna staden. Det är dags att raskt färdas in, ner, eller hur man nu gör i den där svarta strukturen som bubblar ut smegma innan "äventyrarna" gör det.

Rathes är sugen på att slänga lite lampolja och elda upp dom men det känns ju lite riskabelt i och med att tavernan med oskyldiga finns alldeles ovan. Sen känns det ju som en rätt onödig handling i övrigt också. Vox menar att dom har chansen att dra iväg till strukturen nu innan dessa snubbar som är någon form av sekt som kallar sig Hozais beger sig dit.

Givet så vore det bra att köpa sig tid men att elda upp dom kanske inte är utvägen. Vox drar fram en sladdrig och brun organisk pryl ur fickan. Han kopplar igång den med ett batteri och slänger in den så att den landar i centrum av rummet. Mitt i cirkeln av män. Det fräser till och den bruna organismen exploderar. En osynlig gas lägger sig som bomull i huvudet på alla i rummet och plötsligt vet de inte vem någon av de andra är i rummet.

Alla i rummet vet vem dom är och vart dom är men de vet inte vilka de andra är eller om de är ett hot så rätt snart blir stämningen lite hotfull. Alla hävdar att de har rätten att vara på platsen och alla hävdar sig ha "märket" men ingen vill visa det före någon annan.

Malcon smyger in i rummet för att nocka en av dem med en planka. Vore ju läge nu i tumultet att ta en till fånga och snacka lite. Problemet är dock att Malcon suger i sig gasen och plötsligt är han inbegripen i en diskussion om hurivida de övriga har rätten att vara här. Han minns att han ville slå någon men inte vem eller varför. Plankan är hotfull och stämningen är hotfull så Lynch går till attack med någon form av organisk cypher.

Rathes står storögt och kikar på. Han ser ju hur Malcon ligger brunt till så han drar första bästa cypher ur väskan och slänger in den i rummet. Ett klot med vingar, kanske lite pokémon likt på nått vis. Klotet surrar lite och exploderar i en kaskad av nanopartiklar som genast förändrar strukturen i omgivningen. En av männen faller genast ihop. Hans ben äts upp av nonomaskinerna. En annan man vänds ut och in och dör troligen på kuppen. Malcon står där med sin bräda och känner hur hans högra öra attackeras av nanos som väver samman delar av den bruna organismen med örat så en brun hörseltentakel bildas istället för ett öra. Det smärtar hemskt och nanosarna fortsätter göra kaos med Malcon. Ett öra, troligen Malcons växer ut i knäskålen på honom och nanosarna lär ju fortsätta ett tag till.

Vox ser sin vän lida och sätter på sig gasmasken. Gasen gör ingen verkan på honom så han kan snabbt ta sig fram mot Malcon för att rädda honom, men glaset spricker plötsligt. Fel läge lixom. Förvirrad står Vox och blickar mot förödelsen som nanosarna skapat av personerna i salen. Han minns att han skulle hämta en vän. Troligen han utan ben för han ser ju trots allt levande och väldigt i behov av att räddas.

De som klarat sig undan nanosarna flyr ut ur rummet med gasen och möts av Terraks bredsida på svärdet. En efter en nockar han. Rathes som är lite skärrad över hur illa det hela gick försöker nocka en av de förvridna männen men det funkar inte. Vad göra? Jo, eftersom Rathes gillar att trotsa fysikens lagar tar han en näve mjöl och sticker in handen i kroppen på en av männen. Han häller ut mjöl kring hjärtat och det klumpar sig snabbt. Stackarn somnar in.

Vox släpar ut den benlöse och förvirringen är total. Här ligger det ju en massa förvridna stackare nerslagna och en jätte till man står med svärdet draget. En annan har en påse mjöl i handen och en tredje karaktär av kvinnligt kön flyr upp för trappen.

Vox drar ett mekaniskt ägg ur fickan. Knäcker det mot väggen och en blå energisköld sprids kring honom. I samma stund återvänder hans förstånd och han förstår genast sammanhanget. Malcon räddas, den benlöse sätts ur spel och skall inte behöva lida mer.

Elektra flyr upp i hallen. Allt oväsen störde hennes rytm och hon måste verkligen dra ett bloss och det nu. Väl upp i hallen dyker en äldre man upp. Elektra finner sig snabbt och kräver att få se hans märke. Givet är han en Hozai men det löser det sig till det bättre. Mannen övermannas så snart övriga gruppen tar sig upp till Elektra. Han är ju en oskyldig stackare som inte alls vill bege sig in i strukturen och helst av allt vill han fly från stan. Han berättar att ett tjog till medlemmar är på ingång för att mötas upp innan det är dags att bege sig in i strukturen så det är inte läge för gruppen att stanna kvar.

De beger sig av i natten.

Äntligen beger de sig av mot det egentliga målet...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
5,899
Location
Norrland
Re: [Numenera] - In i den svarta strukturen-

Torsdagsmys

Numenera
Elektras död..

Trasapa: Vox är en slug nano som använder makt med precision.
Hastfer: Kahrji är en urstark beskyddare som ylar mot månen.
G-man: Ramon är en stark krigare från vildmarken.
Basement Joe: Klein är en envis nano som styr magnetism.

Plop: Elektra är en galen handelskvinna som rider på blixtrar.
PelleP: Rathes är en smygande lönnmördare som delvis existerar utanför fysikens lagar.
Lars23: Terrak är en muterad krigare som sammanfogar kött och stål.
Rogga: Malcon är en charmerande bågskytt som bär ett koger.
Sotarn: Sajid är en charmerande lönnmördare som mördar.


Kahrji, Sajid och Klein hinner inte mer än lämna byn innan varulvsformen börjar pocka på. Kahrji viskar "gå min vän, nu innan det är för sent.." till Sajid förstår vinken och beger sig av strax innan transformationen. Vad som sker inne i skogen mellan Klein och Kahrji lär vi aldrig få veta?

Sajid återvänder till värdshuset där han sist såg sina vänner. Det är en grupp människor utanför och det är lite tumultartad. Med sina giriga öron får Sajid reda på att hans vänner ställt till med en scen och sedan begett sig av in i strukturen.

Strax därefter är Sajid sammanförd med den övriga gruppen som står utan för en öppning in i den svarta strukturen. Vox tar täten in och golvet svajar till så snart han sätter ner sina fötter. Något form av synthmetall nät i svart kulör är vad de går på, som en tunnel inåt och neråt i strukturen.

Efter ett trettiotal meter slutar tunneln i en bred sal som inte är mer än fem meter djup. Salen fortsätter sedan men övergår i en djungelliknande terräng, men för att ta sig in i djungeln måste först ett galler passeras och problemet med gallret är att det inte är ett vanligt armeringsgaller utan ett galler som gnistrar i ett blått sken och ger ifrån sig elektriska impulser.

Elektra som rider på blixtrar stegar fram och matar in en chock rakt in i gallret. En våg av energi rör sig snabbt upp mot taket och väcker förmodligen upp ett kluster av enorma stålspindlar som trillar ner ikring hjältarna.

Vox får en på ryggen men lyckas skaka av sig den in i energigallret och det tålde den visst inte. Sajid omringas av tre spindlar och trycker snabbt in en knapp som pryder hans pannband. Ett magnetfält bildas kring honom och spindlarna trycks bort från honom.

Terrak går lös med yxa, hull och hår. Spindlar flyger till höger och vänster, Rathes använder beprövade och sparkar in en spindel i nätet och får kål på den.

Malcon drar sig tillbaka och laxar fram bågen för att tillföra lite täckeld men det går åt pipan. Pilen avlossas rakt upp i taket och träffar en vital del i spindelnätets uppbyggnad. Hela skiten ramlar ner och vi snackar inte om nått vanligt spindelnät utan ett sylvasst stålnät som klyver allt i sin väg. Hela gruppen och spindlarna får lida för detta. Sajid klarar sig dock helskinnad tack vare hans tillfälliga skydd mot stål.

De återstående spindlarna nackas och i samma veva så slår Terrak en fet reva i energinätet. Av storleken att döma går det att slinka igenom om man är skapligt rörlig. Vox utvidgar glipan genom att slänga igenom en spindel och strax därefter glider gruppen igenom.

Djungeln är svårgenomtränglig, fuktig och brun. Det svävar runt lysande fåglar och skit där. Konstigt med växtlighet utan sol men inget nytt.

Det rör sig om en kvadratkilometer djungel visar det sig. Tre vägar vidare. Den första leder in i ett trekantigt rum fyllt av maskiner, lump och skit. Inget av värde.

Den andra vägen gruppen väljer är en trappa som leder neråt. Stegen är runt en meter djupa och våta av vatten som tycks komma ur själva trappen. Det klättras snarare än gås ner. Det sista trappsteget leder ner i ett isande kallt och smutsigt vatten. Troligen fortsätter trappan neråt men är svårt att se i mörkret.

Grottan i strukturen är en underjordisk sjö och från centrum hörs plågade kvinnostön. Rathes är den första i så snart han ser huvudet på en kvinna omgärdad av något som ser ut som djurhuvuden. Troligen simmar dom eller så når de precis bott.

Vattnet är runt 1.8 meter djupt visar det sig. Malcon sätter på sig ett plåster som möjliggör andning under vatten och dyker i. Sajdi och Elektra simmar efter och Vox drar fram das åhder khanånen. Terrak trasslar fram sina yxor och är redo att dyka i om det uppstår problem.

Vattnet är som sagt var kallt, grumligt och har en frän doft. Gruppen befinner sig i ett okänt komplex. Huvuden guppar runt i skön. Klart fan man beger sig i lixom.

I vattnet lurkar dock en varelse. En tentakelvarelse med två krabblinkande klor. Alla huvuden som guppar i vattnet är fäst på varsin tentakel och varelsen lever av deras hjärnsubstans som den sakta men säkert suger i sig. Varelsen kommunicerar via sina huvuden och lockar till sig dumdristiga karaktärer och nu har varelsen plötsligt läge att suga till sig och knipsa av skallen på ett helt kluster.

Rathes dras ner under vattnet av krabbklorna. Ett fast grepp och ett försök till att knipsa huvudet. Det sitter kvar men kvävningseffekten består.

Sajid är inte simkunnig och rätt kort så det tar en evighet att komma till undsättning, Vox khanåånen krånglar och Elektra försöker förtvivlat fly undan vederstyggelsens klor.

Rathes kopplar igång det han är bäst på. Han glider ur klorna genom att koppla bort sin kropp från det mänskliga planet. Varelsen ilsknar till och greppar tag i Elektra istället. Hon svimmar och dras ner mot en säker död. Sajid klänger sig fast på varelsen och införlivar sina mördarskills. Ett dubbelhugg med bra tryck under vattnet.

Terrak forcerar vattnet likt en plog och köttar sig fram och avslutar stöket med varelsen. Elektra plåstras om. Malcon dyker runt och letar loot och finner en synthdisc av något slag, Rathes plockar med sig kvinnohuvudet i sin otroligt stora ryggsäck och sedan bär det av ut i djungeln och sedan vidare in i en korridor.

Äntligen. På golvet flödar vätskan som sipprar ur folks avlopp i staden. Gruppen måste vara när källan. Från ingenstans antänds dock hela korridoren och eld flammar kring pöbeln. Svåra skador men inget övervinner ju dessa hjältar.

Tre cirkulära dörrar hittas bakom en grönskimrande transparent pelare och med hjälp av Malcon´s disk går de in i dörr ett. Mest bös och vrakdelar. En vägg som rasat in och omöjligt att ta sig vidare. Malcon är den mest lyckosamma och finner någon form av stor injektor i form av en mindre pistol med ett spröt.

Rum två innehåller nio stora äggformade saker som hänger i slangar från taket. Eggen är runt 60cm och ser ut att vara i någon form av blåskimrande glas. Vox varnar gruppen. Detta är inget vi skall ta på. Det må vi ju ha lärt oss vid det här laget.

Sajid hugger av en kabel och ägget krossas mot golvet. Det som finns att finna är ett väldigt litet foster av något slag. Dräp det!!

Sajid böjer sig ner och stoppar det genast i munnen. Fostret smakar just ingenting men så snart det inmundigas får Sajid en känsla av att fostret tankar ner hans DNA och downloadar lite data ur hans hjärna. En skum känsla når Sajids inre. Fostret tycks revidera och ta bort saker ur hans hjärna. Kanske håller det på att ersättas på nått vis.

Vox plockar fram sin x-ray t-shirt och tvingar på Sajid. De ser fostret på väg mot analmynningen. En liten lättnad. Fostret är troligen dött och på väg ut men frågan är vad det hunnit ställa till med?

Gruppen rör sig vidare och kanske har de lärt sig att det är dumt att äta saker? Troligen inte.

Den sista dörren leder in i ett rum som bevakas av en droidvarelse. Den har formen av en tunna med två stora sköldar monterade på två armar och de andra två armarna är svärdsliknande vapen. Det är en stor och grotesk sak som genast attackerar.

Elektra görs ner omedelbart. Flickebarnet var sargat sen tidigare så det krävdes inte mycket. Terrak får sig några sköna smällar och ger tillbaka men droidens sköldar tar emot all skada. Rathes glider in under droiden och kapar trådar och slangar från dess underliv samtidigt som Malcon tar sig runt och kör in pistolmanicken i ryggen på den.

Rathes tillfogar stora skador med sin dolk men så snart Malcon skjutit in kanylen repareras skadorna. Troligen har Malcon injicerat någon form av molykylärbindar i droiden som endast gynnar den.

Sajid slänger sig upp på droiden och trycker på en knapp som han skymtat. Sköldarna deaktiveras och folket jublar! Vox avfyrar khaanånen, Terrak snubblar fram på sköldarna och möts av en fet träff i ansiktet, droiden ser ut att gå mot en storseger!

Rathes trycker in random cypher i röven på droiden. Grejen som pluggas in bildar ett svart hål som imploderar och allt i dess närhet tar massiva skador. Sajid slungas iväg medvetslös, Rathes själv som ligger under Droiden rullar in i sitt osynliga draperi och klarar sig skapligt, Terrak får bråte på sig och Elektra sugs in i det svarta hålet med droiden.

Vafalls! Rathes bryter ihop. Han ville ju så gärna hinna spara ett minne för alltid inpräntat i sitt minne av Elektra, men det svarta hålet slukade henne innan cyphern aktiverades. Jaja. Kanske är bättre att spara det minnet till nått annat av stor vikt.

Gruppen är sargad och måste slå läger, men först smyger de iväg och hittar läckan av sörjan. Källan till skiten. Grejen är den att där inne väntar ännu värre faror så en flykt är det ända rätta. Nu återstår bara att hitta en säker plats att slicka såren...

Pöbelmän! Hjälp mig att minnas. Det fanns så mycket godbitar vid Elektras död. Jag känner att jag missade något episkt där?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
5,899
Location
Norrland
Re: [Numenera] - In i den svarta strukturen-

Hastfer said:
Vaaaaaaa!!! Neeeeeeeej!!
...En efter en dör de i Kahrijs frånvaro. Varför fanns du inte vid Elektras sida? Vad har du gjort med Klein? Du har väl inte dräpt honom också?!? Elektras död är din skuld.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Re: [Numenera] - In i den svarta strukturen-

Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Vaaaaaaa!!! Neeeeeeeej!!
...En efter en dör de i Kahrijs frånvaro. Varför fanns du inte vid Elektras sida? Vad har du gjort med Klein? Du har väl inte dräpt honom också?!? Elektras död är din skuld.
There will be blood
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
5,899
Location
Norrland
Re: [Numenera] - In i den svarta strukturen-

Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Vaaaaaaa!!! Neeeeeeeej!!
...En efter en dör de i Kahrijs frånvaro. Varför fanns du inte vid Elektras sida? Vad har du gjort med Klein? Du har väl inte dräpt honom också?!? Elektras död är din skuld.
There will be blood
Numenera
-There will be blood

Trasapa: Vox är en slug nano som använder makt med precision.
Hastfer: Kahrji är en urstark beskyddare som ylar mot månen.
G-man: Ramon är en stark krigare från vildmarken.
Basement Joe: Klein är en envis nano som styr magnetism.
Plop: Elektra är en galen handelskvinna som rider på blixtrar.
PelleP: Rathes är en smygande lönnmördare som delvis existerar utanför fysikens lagar.
Lars23: Terrak är en muterad krigare som sammanfogar kött och stål.
Rogga: Malcon är en charmerande bågskytt som bär ett koger.
Sotarn: Sajid är en charmerande lönnmördare som mördar.

....Gruppen flyr från den hemska besten tillbaka mot djungelpartiet i centrum av strukturen. Malcon drar upp sin synthdisk som öppnar upp dörren och låter de övriga passera igenom för att själv bege sig av åt annat håll för att möjliggöra en flykt åt sina vänner.

Kahrji som inte alls begett sig in i strukturen utan ut i skogen tillsammans med Klein för att finna något att sätta tänderna i vaknar till ur sitt sökande. Varulvsmätaren blinkar rött på armen och Kahrji ber Klein vänligen men bestämt att fly. Klein i sin tur reagerar i instinkt. Varulven kommer att äta honom! Mörda, spräng hans hjärna, gör nånting! En episk drabbning slutar med att Kahrji sliter av strupen på den gängliga Klein.

Basement Joe: Klein är en envis nano som styr magnetism.

Efter intagandet av mat beger sig en mätt Kahrji av tillbaka till byn och stöter på Ramon som är ute och söker honom. De övriga som begett sig in i strukturen kommer inom kort att få sällskap av en grupp uppretade Hozai-kultister så de måste omedelbart ta sig in för att hjälpa dem. Elektra är i fara känner Kahrji på sig.

Strax därpå befinner sig alla inblandade i djungeln. Kultisterna står redo att överraska Vox med följe och med en åhderkanånen bryts tystnaden. Det skjuts, kastas kottliknande bomber och är kaos. Kahrji märker rätt snabbt att Elektra saknas och intar sin varulvsform. Han dräper i raseri och blindo.

Gruppen av kultister nedgörs relativt fort och hela gruppen pustar ut nära döden. Det är lugnt nu. Allt är över. Eller?

Kahrji fäster blicken i Sajids ögon och frågar efter Elektra. Beskedet om att hon är död triggar återigen igång blodtörsten och hämndbegäret. Sajid är den första som får smaka på Kahrjis vrede!

Rathes försöker söva varulvsdjuret genom att dra random cypher ur väskan och kasta in den i klustret av vänner. Vi pratar frätbomber och skit. Folk ligger i drivor. Sajid faller ihop och möter döden.

Sotarn: Sajid är en charmerande lönnmördare som mördar.

Kahrji går inte att stoppa utan Vox är näste man till rakning. Terrak ställer sig dock ivägen och stoppar hundskrället samtidigt som Ramon kränger på honom kopplet.

Det blir en lugn stund igen men det tar inte lång tid innan det blossar upp ilska igen. Ramon är förbannad på Vox för att han kastat in sprängmedel i närheten av honom. Rathes håller sig lite i bakgrunden och ger sig sakta men säkert iväg därifrån. Han har troligen bidragit till mest skador på den egna gruppen, men allt var ju för att lugna hunden.

Malcon kommer löpande. Demonvarelsen från helvetet har brutit sig ut ur de inre regionerna och nu är den på väg mot dem och senare mot de oskyldiga byborna! De är läge att lappa ihop den frostiga relationen och fly för att rädda det som räddas kan.

Väl utanför strukturen höjer Ramon sin klinga för att nacka Vox. Nu får det vara nog. Den lille mannen med emofrissan är dock snabbare än väntat och med sin vilja använder han sin makt med precision för att sänka Ramon.

Kahrji blir så klart vansinnig och är på väg att gå in i sin varulvsform. Strax innan det är klart rycker Malcon upp en sprayburk ur väskan och sprejar skiten i ansiktet på hundmannen som tappar minnet och allt blir frid och fröjd. Eller?

Terrak aktiverar en cypher som får alla att gå in i en harmonisk fas där de inte vill eller kan skada eller vara ondskefull på nått vis. Det blir ett lallande inferno av mjukhet. Vox vet dock att det är möjligt att bryta cypherns vilja och gör så innan övriga vaknar upp ur mjukhetens vagga.

Ramon får motta en nanosmäll i hjärnan, Kahrji lika så.

De övriga vaknar upp i verkligheten och ser hur demonbesten köttar sig ut ur strukturen. Varelsen passar på att käka upp Ramon och Kahrji för att sedan följa efter de övriga som flyr mot byn.

Hastfer: Kahrji är en urstark beskyddare som ylar mot månen.
G-man: Ramon är en stark krigare från vildmarken.


Vox, Terrak, Malcon och Rathes tar tag i saken och med hjälp av mången bybors död lyckas varelsen nedgöras. Det är misär men allt är nu över så ett stop på tavernan Klemers Kastanj är de allt värda.
 
Top