Nekromanti Nuclear Games hemsida?

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Vad är adressen till NG:s hemsida (de som skulle göra Fallout-rollspelet)?

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
serverna hängde sig så vi håller som bäst på med att göra om hemsidan och fixa servern... =) det värmer att se vårt namn på forumet =) men vi håller också som sagt som bäst på med spelet och försöker jobba litet och lata oss när det behövs =)
/Dr_Morbid

- skönhet kommer inifrån!
- då får vi väl öppna upp dig då!
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Vi finns även på IRC...

vi finns osm sagt även på irc där kan man komma in och mucka med oss eller allmänt bara säga att vi ska jobba lite snabbare lr ngt =) vi finns på
dalnet #fallout-rpg
/Dr-morbid

- skönhet kommer inifrån!
- då får vi väl öppna upp dig då!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fallout-fan Morbid?

Då vet jag var du fått din alias ifrån! /images/icons/smile.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Fallout-fan Morbid?

jo precis, jag kommer ihåg att jag valde det faktiskt före jag såg doc morbid, i vilek nförbannad stad det nu var men jag hette också det fast mer Dr_Morbid, det var som så att morbid var upptaget på dalnet så då tänkte jag då kanske man ska ha ett trevligt prefix =) då valde jag Dr främst för att jag ville bli en sådan, så det var rätt skoj när jag träffade en läkare som hette doc morbid i vilken förbannad stad det nu var =) så jag skulle nog säga att doc morbid var inte en inspirationskälla utan snarare en bekräftelse ;P
/Dr_Morbid, the one and only ;P

- skönhet kommer inifrån!
- då får vi väl öppna upp dig då!
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
man kan nog säga att jag är en stor falloutfan[NT]

- skönhet kommer inifrån!
- då får vi väl öppna upp dig då!
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
OK, låter bra...

Kommer det bli ganska likt gratisversionen av Fallout PnP som finns på nätet?
Eller gör ni så mycket som möjligt för att göra det till eran egen grej?

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: OK, låter bra...

*host*
för det första fallout pnp som finns på nätet är väl vad ska man säga... mindre bra (och då betonar jag mindre bra, eg. är det kasst men det är en annan femma, vill du veta varför är det bara att fråga). Vi ska definitivt göra våran egen grej, världen kommer antagligen att se ut som den gjorde i Fallout 1 respektive 2 med olika förändringar, bl.a. det att vi kommer förändra maktbalansen litet och göra spelet lite mer in i tiden (dock inte alltför långt) och göra en helt ny värld (dock med de trevliga enclave och Brotherhood of steel bl.a men med ngra förändringar), så slutprodukten kommer inte att vara samma värld som Fallout1 och 2 utan mer in i framtiden och så som det hade kunnat se ut om ca en 40 framåt i tiden lr ngt i den stilen. Fast inget är definitivt än så ifall du har synpunkter bör du komma med dessa... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Apleif

Veteran
Joined
19 Jul 2001
Messages
41
Location
Borlänge
Sidan är under kraftig uppbyggnad, och skulle säga att den är till ca 30% klar. Jag beräknar att få upp den i början/mitten av augusti, då jag ska på semester fram t o m den 29 juli. Om ni har några önskemål, så passa helst på att lägga fram dem innan dess (även om den självklart kommer att uppdateras/göras om konstant även senare).

- The only war to be won is the one to your heart, not a country to another -
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Min enda synpunkt....

...är att ni ska fortsätta så! Fast ni får inte bli sura när jag säger att jag kommer spela gratis-versionen tills eran kommer... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 
Top