Nekromanti Nu ska ni betygsätta

grisnak

Veteran
Joined
12 Nov 2002
Messages
14
Kolla in länkar: Rollspelssidor : Rollspelshjälpmedel så hittar ni neoroll.tk, vi hoppas åp era betyg där. Finns ju inget ännu!
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Det verkar bra, jag gillar det. Några saker bör ändras och sen kom jag på lite extragrejer som skulle kunna läggas till. Men överlag mkt bra!

Det skulle vara fint om du tog bort alla länder som inte finns såsom Frankrike och lägga till nya länder såsom EF. Kanske också div rymdbaser. Såg månen, bra. Det skulle vara fint med nackdelar och fördelar. Och kanske säg att de ska kunna skrivas ut. Varför inte ( när jag ändå håller på) lägga in en funktion som gör att man väljer vart det högsta vädet resp lägsta på attributen.

Ojoj vad lustiga karaktärer man kan få :gremlaugh:
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Ta inte bort ex Frankrike. Det e ju faktiskt ganska stor skillnad mellan att bo i Frankrike och Tyskland. Dock främst med språk men även lite kultur. Så skriv typ EF - Frankrike, EF - Tyskland eller nått i den stilen
 

Aborado

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
37
Location
Borås...nåväl en bit utanför.
Mycket smidigt program för att få fram grunden av en rollperson...

Dock finns det ett problem med ett sådant program, som jag ser det. Neotechs systemet gör att man omöjligt kan gå efter reglerna om man vill ha en spelbar rollperson, eftersom man då tvingas slå om resultaten tills man är nöjd hela tiden och välja i tabellerna istället, alternativt gå igenom rollpersonsskapandet till man någonstans i karraktärsskapandet känner att rollersonen inte blev som man ville och därmed tvingas starta om.
Visst blir det då smidigare med ett litet program som går mycket snabbare att börja om från början och hålla på och trycka tills man är nöjd. Jag tycker dock att programets funktion har försvunnit då eftersom det smidigaste sättet att göra en rollperson istället blir att sätta ut grundegenenskpaer som man vill och helt välja sin väg genom systemet. Någon kanske tycker detta är fel och hävdar att man då bara väljer resultat så man blir överbra, men dessa hindras säkert inte av att slå om tärningarna tills de har vad de annars ändå skulle haft.

Därför tvingas jag ge programet underkänt när det gäller användningsområde, godkänt för programeringen och godkänt för snabbhet.

//Aborado, vars förakt för de svenska rollspelens karraktärsskapande möjligen lyser igenom
 
Top