Förresten, gillade också Mekanurgs Mars mycket bättre än Auberond... som kändes som ... jag vet inte... halvtrist. Inget som jag vill spela i alla fall. Det roliga är att den mannen har massor med fler bra kampanjidéer på lager!!!
Jag diggar Röd sand hårt. Klyschigt mars är härligt! Klart mer intressant värld än Auberond, trots artikelns korthet.
Så kan du utveckla vad Röd Sand är och vad som gör det så bra?
Klyschiga världar är i min mening något av det tråkigaste man kan spela.
Auberond gick utanför den sedvanliga diskursen och beskrev en värld som var uppdelad i två stora läger, där respektive läger var väldigt annorlunda men också hade inneboende interna konflikter att spela på.
Vad som gör mig nyfiken är dock hur diskussionen har kommit att handla om Auberond. Om man nu skall jämföra Röd sand med något jag skrivit åt Fenix vore det väl mer lämpligt att jämföra med Red Planet - mars+indianer=sant?