Nekromanti Nu har jag bestämt mej...

Hygglo

Veteran
... jag återgår till DoD -91-reglerna, fast spelar i trudvang... reglerna i DoD 6 är helt omöjliga... Skäms, Riotminds (kommer dock fortfarande att köpa alla moduler och sånt, för det är intressant läsning).

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif

Delita Hyral

Veteran
Ursäkta men på vilket sätt är de omöjliga?
Jag hade svårt som fan att ställa om från expert men
nu när jag spelat lite grand enligt dom nya reglerna
så är dom faktiskt ganska bra och det är
förbannat bra med nivå systemet...

"A warrior takes a sword in hand, glasping a gem to his
heart. Handed down from the sword and learned from the stone
he places his finely honed skill into the blade, now the legend can be told.. "

- The crest of the black lion -

Dart

Warrior
Jo DOD6 är djävligt smidigt o skönt när man vant sig.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Rosen

Myrmidon
Re: -91:an rullar iväg...

Med Ereb mellan benen...
(för att ingen ska misstolka är det alltså "med svansen mellan benen" jag syftar på. inte en tysk svans heller, va?)

Vad som helst som är stort som en kontinent mellan benen torde vara tillräckligt för att damerna ska svimma vid åsynen...

--
Åke

G

Guest

Guest
Re: För simpelt i -91:an

DoD -91 har ett mycket simpelt regelsystem som inte passar till seriöst rollspel (min egen åsikt) och hur någon överhuvudtaget kan finna DoD 6.0 regelsystem krångligt har jag svårt att förstå.

okej jämfört med -91 är det säkert krångligt men jag själv finner Eons regelsystem enkelt och DoD 6.0:s regelsystem är (liksom de flesta DoD-systemen) ungefär lika svårt att använda och lära sig som att bre smör eller blinka med ögonen.

(Mina fördomar mot DoD-spelare stärks för varje dag som går!)

Mäster Azazel

Hygglo

Veteran
Suck, suck, suck...

Jag har för i helvet inte sagt att reglerna är svåra dock är de helt omöjliga... att en tjuv t. ex inte kan ta på sig en tunnhjälm osv, osv... det är det jag syftar på.. Dock måste jag berömma magisystemet... Fast jag kommer nog ändå då och då att använda de vanliga DoD6-reglerna och skriva äventyr enligt dessa regler...

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif

Pazuzu

Warrior
Eftersom du så prompt vågar påstår att nivå(level)systemet är "förbannat bra" tänker jag påstå att 80% av Sveriges rollspelare hatar levels/nivåer.

Och att reglerna är "ganska bra" ger jag inte ett skit för eftersom det redan fanns ett snabbt, enkelt, superbt system som funkade hur bra som helst i alla situationer. Kolla regelproblemen som tas upp här, det är pinsamt.

/Pazuzu - Hatar särskrivning!

Rickard

Urverk speldesign
Re: För simpelt i -91:an

Det enda som är krångligt i DoD är att köpa färdigheter.

Det enda som är simpelt i Eon är att köpa färdigheter.

/[color:green]Han</font color=green> som skakar på huve't för Eon men spelar det ändå glatt

Hasse

Hero
Re: Suck, suck, suck...

"att en tjuv t. ex inte kan ta på sig en tunnhjälm osv, osv... det är det jag syftar på.."

Låt honom då använda en tunnhjälm, finns inget som hindrar det. Restriktionstabellen för rustningar skall se som riktlinjer!. Du kan läsa på riotminds hemsida ang. detta under "Frågor och Svar." Vill du inte ha rustningsrestriktioner så skit i dem då. Det vitkiga är ju att alla har kul när man spelar.

Själv går jag över från EDD Till DoD 6. Fast det är tur att vi alla inte tycker lika, då hade vi än i dag spelat rollspel på samma sätt som när D&D först släpptes i USA.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd