Nekromanti Nu finns DrakSaga även som hårdpärm!

MHGames

Veteran
Joined
25 May 2011
Messages
32
Eftersom det fanns önskemål om att DrakSaga borde finnas som hårdpärm också så har jag lagt upp en sådan version som finns att beställa på Lulu!


Jag hade först bara tänkt att ha en mjukpärmsversion med motivationen att det blir billigast så (om man bortser från den hutlösa fraktkostnaden).


Billigaste alternativet för en hårdpärm är att välja snigelpost (7-17 dagars leveranstid), då blir kostnaden ca 250 kronor för en bok. Ett ännu billigare alternativ är att flera personer gör en gemensam beställning på minst 15 böcker, då blir det 3% rabatt på själva boken och fraktkostnaden per bok blir betydligt lägre (total kostnad per bok+frakt blir då runt 150-160 kronor).


Bara som en jämförelse: En hårdpärm levererad med snabbaste leveransalternativet (1-2 dagar) går på 450 spänn!


Länk till DrakSaga hårdpärm:

http://www.lulu.com/shop/mikael-hassel/draksaga/hardcover/product-22416882.html
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Det gamla lulu-tipset är att invänta en rabattkod där de bjuder på frakt helt enkelt. De kommer lite då och då. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Eller göra som jag, beställa tre böcker separat för maximal frakt, som sen aldrig kommer...
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Måns:Det kan ta upp till 22dagar att få böckerna, kollade lulu's hemsida. 17dagars frakt och upp till 5 dagar innan de tryckt och skickat. %(
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Varför inte svenskt? Publit kommer snart med hårdpärm. snabbare leverans och lägre frakt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Hos Publit måste man ha F-skattsedel och betala några hundralappar per titel (de måste trycka pliktexemplar).
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag har ingen f-skattesedel och jag trycker via publit. Öhhm... har jag missat något? :)
Men visst, det kostar 300:- (ink moms) att publicera. Tillverkningskostnaden är dock vääldigt låg, jämfört med Vulkan (om man inte trycker många). Säljer man via publits widgetshop försvinner en del via avgifter.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
En fördel med Lulu är ju att du även kan sälja pdfer där åxå. Men det kanske går på de svenska alternativen?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Se, där dök det ju upp en kod för fri frakt:

Order today and enter code USMAIL11 at checkout to get free mail shipping. This offer ends November 4. Remember, coupon codes are CASE-SENSITIVE.

The fine print: Weight restrictions apply. US Mail rates may not be available for all shipping destinations.
 
Top