Nekromanti Nu e de brått!!(Hjälp..!)

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Okej, en kort breif om läget. Jag skall spelleda idag, och det var tänkt på ett helt annat rollspel, men av olika anledningar ser det ut som om vi måste ändra våra planer, jag sitter kvar som SL, och det lutar åt att vi plockar fram våra gubbar ifrån Ereb Altors mörka hörn.

Problemet: Det som var planerat i spelväg är inte det minstaste fantasi aktigt. Kanske hade det blivit kul å förändra delar av de tänkta spelet för attt passa in i en fantasy värld, men å andra sidan är det goda hjältar som ruskas fram nu, och det äventyret var inte tänkt för godhjärtade filurer... Så kort och gott, om endast några få timmar åker mina spelledartärningar fram, men jag vet itne vad som skall spelas för äventyr, och har brist på ideér.

Jag skall nu dusha och byta om till mina "Pants of improvisation +2" (har inte hittat några bättra ännu) och tänka så att det knakar. Om någon sitter och tryker på en enkelt plot som duger i alla väder för några goda rollpersoner, så skjut fram dem. Eller andra ideér också för den delen.

Tack på förhand!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Om någon sitter och tryker på en enkelt plot som duger i alla väder för några goda rollpersoner, så skjut fram dem. Eller andra ideér också för den delen.
Spelarna är i en stad. Någon stjäl en pryl av dem. Luta dig tillbaka och njut av förödelsen.
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Spelarna är i en stad. Någon stjäl en pryl av dem. Luta dig tillbaka och njut av förödelsen.
Alternativ: spelarna är i vildmark. Någon stjäl en pryl/deras riddjur av dem. Önska dem lycka till.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Rollpersonerna blir oförklarligt angripna av lönnmördare. Spelarna kommer att komma med en massa paranoida spekulationer om varför. Lyssna på dem och låt dem ha cirka 20 % rätt. Hitta på resten efter hand.
 
Top