Nekromanti Nu är det dags: Gondica-roman på gång

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
För några år sedan avslutade jag en roman som utspelar sig på Gondica. De djupa skuggor som är en del av människolivet föll sedan över mig och allt kreativt skriv hamnade i byrålådan. Nu är jag åter på banan och i ett samarbete mellan TwinEngine och Rävspel kommer om några månader romanen Spiran och staven att publiceras via Lulu.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Mekanurg said:
...kommer om några månader romanen Spiran och staven att publiceras via Lulu.
Ett råd är att ni väljer Publit istället. Lulus fraktpriser är inte att leka med.

Vad är det för inriktning på historien? Vad är dess skelett?

/Han som läste först "Nu äter jag åter en banan"
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Han said:
Ett råd är att ni väljer Publit istället. Lulus fraktpriser är inte att leka med.
Eftersom jag är forumets lilla Publitkramare så vill jag bara flika in: Ja, gör det. Publit har hög kvalitet, låga priser, snabb frakt och samarbetar med Bokrondellen och bibliotek och grejer. Har man F-skattsedel så kan man gå med i Bokrondellen, och då kan ens böcker skeppas direkt till Adlibris och Bonus och grejer. Det är dock inget jag testat själv...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Han said:
Mekanurg said:
...kommer om några månader romanen Spiran och staven att publiceras via Lulu.
Ett råd är att ni väljer Publit istället. Lulus fraktpriser är inte att leka med.

Vad är det för inriktning på historien? Vad är dess skelett?

/Han som läste först "Nu äter jag åter en banan"
Jag ska diskutera Publit med Nisse på TwinEngine. Fördelen med Lulu är tydligen att man kan få ut boken i Amazon-systemet.

Skelett? Tja, det finns ju ett antal urgamla standardlegender som återkommer världen över i olika former. Den jag har valt här är "den fördrivne rättmätige arvtagarens kamp för upprättelse". Romanen står på egna ben och har ett riktigt slut, men det finns lösa trådar nog för en fristående fortsättning.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
krank said:
Han said:
Ett råd är att ni väljer Publit istället. Lulus fraktpriser är inte att leka med.
Eftersom jag är forumets lilla Publitkramare så vill jag bara flika in: Ja, gör det. Publit har hög kvalitet, låga priser, snabb frakt och samarbetar med Bokrondellen och bibliotek och grejer. Har man F-skattsedel så kan man gå med i Bokrondellen, och då kan ens böcker skeppas direkt till Adlibris och Bonus och grejer. Det är dock inget jag testat själv...
Jag blev av med F-skattsedeln förra året när jag började stämpla. Det var ett krav från akassan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Mekanurg said:
Jag blev av med F-skattsedeln förra året när jag började stämpla. Det var ett krav från akassan.
Jobbigt. Nåja, det kan aldrig skada att känna till alternativen. Ingångsavgiften hos Publit per bok är ju c:a 800:- inkl. moms så eventuellt kanske det kan vara en tanke att köra båda vägarna?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...kör via www.egnaaffarer.se som jag gör. De har F-skattsedel.

Och Publit är överlägsna Lulu. Kvalitetsmässigt.

Hos Publit kan man dessutom välja vilket format som helst upp till A4, för samma pris.

Publit är trevliga.. och man kan prata med dem.. live. På deras kontor på Södermalm.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
...kör via www.egnaaffarer.se som jag gör. De har F-skattsedel.

Och Publit är överlägsna Lulu. Kvalitetsmässigt.

Hos Publit kan man dessutom välja vilket format som helst upp till A4, för samma pris.

Publit är trevliga.. och man kan prata med dem.. live. På deras kontor på Södermalm.
Dessutom blir det mycket smärtfriare för oss kunder vad det gäller fraktsummor, frakttid, tillgänglighet osv.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Kul! Ser fram emot den färdiga produkten.

Man kanske skulle göra ett återbesök i Digerveden, det var alltför längesedan jag SLade Gondica.
 
Top