Nekromanti nr 005

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Enligt hemsidan utkommer numret under september, manusstoppet var 25 augusti.

www.icodex.nu Riddaren En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Klang och Jubelspel

Faan vad bra.

Bättre sent än aldrig osv... Hursomhelst måste man ju lida av klinisk överoptimism för att försörja sig på spel överhuvud taget och såna mäniskor har av förklarliga skäl svårare att sätt realistiska deadlines.

/Bjorn
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: Codex 005 ute 3 oktober!!!

Myser åt tanken att ett nytt codex kommer snart. Hoppas att codex inte kommer att lida av det som nästa alla neogames produkter har lidit av.... jag pratar om omänksliga förseningar... men, jag litar på codex(hoppas det är befogat).

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Klang och Jubelspel

Det var en mycket bra insikt. Man vill så mycket och satsar ofta blod, svett och tårar (förutom pengar, som ju är en världslig sak...) men det går inte alltid att hålla deadlines. Speciellt när man har ett annat jobb för att försörja sig också. Alternativen är att man är grym på att planera och har väldigt bra framförhållning eller inte sätter deadlines alls. Det senare är en omöjlighet när alla står och frågar en när nästa produkt kommer och det tidgare kräver disciplin och ännu mer arbete, speciellt i planeringen.

Själv försöker jag hålla deadlines för mig själv och inte berätta för någon innan det verkligen börjar bli klart.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: Klang och Jubelspel

"Själv försöker jag hålla deadlines för mig själv och inte berätta för någon innan det verkligen börjar bli klart"

Äntligen någon som har en vettig inställning. Beröm åt dig!

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Klang och Jubelspel

<I>Hursomhelst måste man ju lida av klinisk överoptimism för att försörja sig på spel överhuvud taget och såna mäniskor har av förklarliga skäl svårare att sätta realistiska deadlines.</I>

LOL!! Det var nog det sannaste jag hört på mycket länge... (-:

--
Åke
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Klang och Jubelspel

Men det är näst intill lika jobbigt att inte säga något alls när det kommer förfrågan på förfrågan när något blir sak eller när nästa grej kommer. Man kommer liksom aldrig undan.

Tur att det är kul iaf. =]

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Deadlines

För att kunna jobba på ett sätt som är långsiktigt hållbart krävs det deadlines och struktur. För varje timme som dröjer innan allt material är inne efter att deadline brutits innebär sömnlösa nätter för oss på designavdelningen. Sömn, någon som det redan är ganska ont om när man tekniska studier på sidan om.... Så vad händer när deadline bryts... Jo man prioriterar, och vad prioriteras, en tidning som ska formges och som ´behandlar allt det man är intresserad av eller föreläsningar i industriell ekonomi??? Nej mina vänner, deadlines behövs och så fort de bryts är det någon som blir lidande (Läs Rikard, Johan och Ola) + alla prenumeranter som får vänta längre på sin tidning...

Layout och Design, Codex
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Deadlines

Inte skrev jag något annat heller. Förutom att jag för att förtydliga borde ha skrivit release-datum i stället för deadline.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Håller ju med

Hmm, missuppfattad.... :gremsmile: Sanningen är den att jag bara fyllde på och höll med.

Rollspel regerar - ska spela Earthdawn i kväll!!!

Layout och Design, Codex
 
Top