Nekromanti NPCs of the Wasteland - For a more enjoyable Apocalypse

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12
Webben formligen kryllar av bra illustrationer på karaktärer, så varför lägga ner tid och försöka kränga en produkt när bilder så lätt kan laddas hem och skrivas ut gratis!?

Jo...NPCs föddes i Vasastan sommaren 2015 över några sejdlar på någon sylta med dålig service...hela Skepnad träffades in-person för första gången den kvällen (Jimmy, Patrik och jag) och pratade i huvudsak vårt "moderprojekt" - som fört oss samman.
Det ena ledde till det andra som det så ofta gör och helt plötsligt så hade vi kommit fram till en ganska bra idé, inget unikt men ändock något som lät spännande och inspirerande, kul!
Mot alla odds så lyckades den här idén klamra sig fast d.v.s. den klarade "dagen efter kvällen före - filtret". Och tur var väl det!


Om NPCs in the Wasteland
Grundidén var att skapa något mer än bara ett album "hyrkrigare".
Basen i såsen är att karaktärerna i första hand ska ha en intressant (om än liten) historia, samt någon egenskap som ett äventyrsgäng kan dra nytta av/drabbas av. Ja, både för och nackdelar.
NPCs ska inte bara vara coola bilder, de ska se och kännas hyfsat realistiska trots att de inte är fotorealistiska i sin formgivning.
Karaktärerna och de beskrivande texterna ska inspirera (I wish!) d.v.s. ge något att bygga vidare på. Förhoppningen var och är att de ska kunna ge en grund för ett kortare äventyr eller ett spännande sidospår.

Framtiden kan innefatta en ny serie efter denna i stil med "NPCs out of the Ruins", då med lite mer urban touch. En annan tanke som är kul att leka med är att någon gång få ge ut NPCs i printad utgåva (i så fall som en samling av minst trettio karaktärer i postapokalyptisk miljö).
Roligt vore också om vi någon gång får ta del av hur spelledare runt om i världen använder karaktärerna, vad de själva hittat på för historier och data till var och en av figurerna. Möt oss på GothCon XL och berätta!

Vi tar tacksamt emot reviews på RPGnow/RPGDrivetrhru och/eller feedback från er som kikat på produkten och kanske t o m använt den. Vi vill ju bli bättre!

NPCs of the Wasteland version 3 innehåller idag 9 av planerat 11 karaktärer och återfinns på länken: http://www.rpgnow.com/product/163944...-the-Wasteland .
Du som köper den samlade utgåvan får automatiskt uppdateringar med ökat versionsnummer.
Just nu finns en freebie för dig som vill testa:
http://www.rpgnow.com/product/170892/NPCotWL--Slave-146


Väl mött i ödemarken

/Mange


 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ser snyggt ut + postapokalyps = Köper.
Måste man regga sig på RPGxxx eller säljer ni på Gothcon?
Abandoned house/factory ser intressant ut också!

Edit: Läste inte tillräckligt noga.. :) Ser ju att det står "leka med tanken att ge ut printad utgåva"!
Jag får helt enkelt regga mig på RPGxx !

Men ingen bundle på byggnaderna !?
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Inkognito;n154507 said:
Men ingen bundle på byggnaderna !?
När vi har tid* plockar vi upp den produktlinjen igen och då bundlar vi nog ;)

*finns på lista under våren.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Det blev ett köp av NPC-paketet och läste igenom igår. Snygga bilder och tillräckligt intressanta karaktärer för att jag åtminstone kommer att slänga in någon av dem i Mutant År Noll i framtiden!
Jag hade gärna sett ännu utförligare beskrivningar, mer text, bakgrund, relationer, ideér, kanske en bosättningsmodul? :)

Klart välspenderade 33,50kr !
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Kul att du gillar! Ett medvetet val från oss, tillskillnad att gå till print med de här produkterna, är att vi kan uppdatera din fil med det du efterfrågar utan att ta betalt av dig igen! Så....ja..håll utkick i inkorgen!
 

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12
Inkognito;n154823 said:
Jag hade gärna sett ännu utförligare beskrivningar, mer text, bakgrund, relationer, ideér...
Jag håller helt med, det är kortfattat idag och författarna får ofta sovra i texten för att den ska få plats i sitt fält. Men det var grundtanken; att skapa stand alone, lätthanterliga 1-sides presentationer där bilden kan visas upp för spelarna samtidigt som texten lätt kan döljas.
Vi tackar ödmjukast för feedbacken!
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Mansson;n154966 said:
Jag håller helt med, det är kortfattat idag och författarna får ofta sovra i texten för att den ska få plats i sitt fält. Men det var grundtanken; att skapa stand alone, lätthanterliga 1-sides presentationer där bilden kan visas upp för spelarna samtidigt som texten lätt kan döljas.
Vi tackar ödmjukast för feedbacken!

Jag gillar grundtanken också!
Men man kan alltid be om mer! :D (Texten kan ligga på en egen sida?)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
JUST NU!

Går det att komma över NPCs of the Wasteland lite extra billigt!

Vi tycker uppmärksamheten på GothCon XL var rolig och har därför rabatterat vår bundle som uppdateras löpande. Alltså - chans att göra ett billigt inköp med mer innehåll på gång!

Kolla in länken här till DrivethruRPG.
 

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12
RasmusL;n170557 said:
Byt omslaget till något lute mer anatomiskt rimligt så köper jag ett ex.
Det var preliminärt, nytt omslag kommer med nästa uppdatering.
 

Mansson

Veteran
Joined
20 Sep 2015
Messages
12


NPCs of the Wasteland version 09 finns nu ute till försäljning på rpgnow.com.
Tack till Inkognito för feedback, vi försöker med denna version dryga ut materialet och siktar på att vid nästa släpp (det sista) ha ännu mer data till karaktärerna.
Hoppas ni diggar. :)
 
Top