Nekromanti Nova Praxis släppt

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,900
Location
Ludvika
Ja, efter vad man såg på den där videon är ju PDF:en skitsnygg! Som ordentlig hemsida. Känns väldigt lyxigt och om de ser ut så där skulle jag faktiskt kunna tänka mig att betala till och med för PDF:en (normalt sätt kan jag inte tänka mig att köpa pdf:er).
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Rymdhamster said:
Ja, efter vad man såg på den där videon är ju PDF:en skitsnygg! Som ordentlig hemsida. Känns väldigt lyxigt och om de ser ut så där skulle jag faktiskt kunna tänka mig att betala till och med för PDF:en (normalt sätt kan jag inte tänka mig att köpa pdf:er).
Ja, den är precis så snygg men gör sig absolut bäst på en platta. Priset är mycket överkomligt (just nu, det kommer höjas med några dollar om ett tag) så gillar du konceptet överlag tycker jag inte du har mycket att tveka på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,526
Location
Rissne
Snyggt!

Rent hypotetiskt; om man inte gillar Fate, finns det fortfarande saker att bli inspirerad av och så? Spelvärld, etc?
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
krank said:
Snyggt!

Rent hypotetiskt; om man inte gillar Fate, finns det fortfarande saker att bli inspirerad av och så? Spelvärld, etc?
Ja, det tycker jag men jag har precis börjat läsa det så det är bara ett första intryck. Jag har heller aldrig läst något annat transhumanistiskt spel så kan inte säga hur unik Nova Praxis transhumanism är. Men jag tycker det märks att författaren har tänkt till. Jag har följt honom ett tag och vet att han gjort ordentlig research.

Men egentligen köpte jag inte spelet för spelet (jag är inget stort fan av varken fate eller transhumanism) utan för pdf:en.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Det här summerar NP bra (citat från regelboken):

Nova Praxis is…
…a tabletop role-playing game featuring an evolution of the award winning FATE game system used in Strands of Fate, streamlined and tailored specifically for Nova Praxis.
…self-contained. You do not need to own, or be familiar with, any other FATE game to play Nova Praxis.
…a relatively "hard sci-fi" setting that takes place during the aftermath of a short-lived technological singularity.
…an exploration of the tropes of transhuman sci-fi: mind uploading, resleeving, artificial intelligence, and augmentation.
…an exploration of the societal impacts of a reputation-based post-scarcity economy.
…a game in which players play characters who slip between the cracks of civilization and perform jobs their patrons would rather keep off the books.
...a setting full of conflict. The Houses wage a secret Shadow War against each other, purist and transhuman ideologies clash violently, and apostates rebel against the oppression of the Coalition government.
...home to railguns, powered armor, starships, security drones, bipedal warframes, swarms of nanomachines, kill-sats, and the horrors of accelerated evolution gone wrong.


Jag tycker det påminner en hel del om In Flames för den som läst det. NP är slickare men IF är mer charmigt.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Köpte det direkt - fan som jag är av transhumanism/sf, FATE och snygga pdfer. Det var det här jag drömde om när jag först fick en padda i min hand (efter vulkanen) - och ville göra med Coriolis på den tiden (avs pdf:en då).
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
kosta said:
Köpte det direkt - fan som jag är av transhumanism/sf, FATE och snygga pdfer. Det var det här jag drömde om när jag först fick en padda i min hand (efter vulkanen) - och ville göra med Coriolis på den tiden (avs pdf:en då).
Drömmen lever hoppas jag?
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
bladerunner_35 said:
kosta said:
Köpte det direkt - fan som jag är av transhumanism/sf, FATE och snygga pdfer. Det var det här jag drömde om när jag först fick en padda i min hand (efter vulkanen) - och ville göra med Coriolis på den tiden (avs pdf:en då).
Drömmen lever hoppas jag?
Shit, här slösurfar man månader senare för att se om någon skrivit något om NP, men icke.

Hur som, drömmen lever :gremsmile:
Notoriskt dålig på att hålla koll på trådar...
 
Top