Nekromanti Notifieringar om trådflyttar

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Hej.

Skulle det inte vara möjligt att skriva in i trådflyttningens-funktionen (eller vad det nu kallas i vilket programmeringsspråk det nu är) att man skickar ett litet enkelt förhandsskrivet PM till killen som skapade tråden och säger

"Din tråd [trådnamn] har blivit flyttad av [moderator/admin] till [forumnamn]."

Det låter inte som det är särskilt svårt att koda, och det skulle nog vara väldigt hjälpsamt, för nu vet inte riktigt nybörjarna om deras tråd har blivit ihjälslagen eller förflyttad. Troligtvis så gissar dom att den blivit ihjälslagen.
I värsta fall så kanske dom får för sig att den kommit bort i något fel, och försöker posta om den :gremshocked:

/Naug, tycker att det skulle vara en bra åtgärd om den är enkel att genomföra
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Man kan skriva själv också.... Men det skulle vara fint.

Förresten så vill jag påpeka att det även KAN vara tjejer som postar i fel forum (fast det är väl inte lika vanligt då detta kön är i minioritet här och de som faktiskt är här har visat sig vara relativt högt intellektuella varelser som antagligen inte postar fel.

/Seinet Wintermute - Tycker dock denna tråd skulle höra hemma bättre på Moderatorforumet, men ifall några "vanliga" användare har synpunkter så låt oss höra
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Som Seinet borde veta ( ;] ) då jag meddelat det i adminforumet så är det en funktion som finns inbyggt i 6.2 av forumsystemet och därför har jag inte orkat installera det hack som finns tillgängligt för att ordna detta.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
pojkar, tösar. It's just the same to me.

"Förresten så vill jag påpeka att det även KAN vara tjejer som postar i fel forum,"

När jag sa "till killen som skapade tråden" så använder jag ordet kille i bemärkelsen snubbe. Jag använder kille på ett ganska lustig könsneutralt sätt, vilket iofs är som upplagt för missförståd :gremcrazy:

Jag menar naturligtvis allt folk, inte bara dom med 1 defekt X-kromosom :gremgrin:

/Naug
 
Top