Nekromanti Norrsken!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Näe, jag såg några rapporter på FB men kände inte att det var värt besväret att gå ut och kika. Jag har inte sett så många sen jag flyttade ner från Norrbotten, så det kanske inte vore så dumt att kika lite. Ryktet säger att det kanske kommer synas ikväll också, men jag vet inte hur välgrundat det är.

Ett av mina bästa norrskensminnen är från ett fantasylajv utanför Boden nånstans. Om aftonen är det nåt möte, och någon magiker lägger en formel över samlingsplatsen så att inget våld ska kunna utövas där. Minuter senare har ett långsmalt norrsken uppenbarat sig över platsen. I settingen hade draken en särskild plats, så att det liksom slingrade sig över himlen som en orm var helt fantastiskt passande.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Enligt artikeln så skall man, med lite tur, kunna se det till på lördag. Och det där låter helt underbart stämningsfullt jue! Lagom avis :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag har sett rosa norrsken med vita typ "vågor" i sig, och en gång så var det norrsken i stort sett så långt ögat kunde nå, himlen var alltså helt grön utom någon enstaka fläck här och där.. Såg en meteorit riktigt stor som gick sönder i atmosfären en gång också, rätt grymt att se en jätte-eldboll som slits sönder ;) Fördel med att bo långt i norr
 
Top