Nekromanti [Norrköping] Rollspelare i Norrköping sökes

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Är du en rollspelare som bor i Norrköping? Vi söker två spelare för att sparka igång en omgång Witchcraft (mer information hittar du på http://www.edenstudios.net/witchcraft.html) i Norrköping med omnejd. Witchcraft är ett nutidsrollspel med övernaturliga och ockulta inslag, och den kampanj vi tänkt spela kommer till stor del fokusera på att just upptäcka det övernaturliga. Kampanjen utspelar sig i Mississippi/Louisiana -94, och rollpersonerna är från början helt vanliga människor som dras in i en del... "oegentligheter". Kampanjens fokusområden är undersökning, mystik, karaktärsrelationer, konspirationer och socialt interagerande. Inspirationskällor är Arkiv X, Supernatural, Dresden Files, Millennium eller motsvarande.

Jag själv har varit både spelare och spelledare i ett antal år, och är nyligen inflyttad till Norrköping. Här fick jag kontakt med Pär, som spelade en hel del förr i tiden. Efter en lång tids uppehåll vill han dock ta upp intresset igen. Vi söker två lite mognare spelare (gärna 25+ eller mentalitet därefter) som tycker kampanjens upplägg och fokusområden är intressanta. Det krävs inga förkunskaper om Witchcraft, eller större rollspelserfarenhet heller för den delen - vi kör ett pedagogiskt upplägg. Det kommer förmodligen att variera lite med lämpliga speltider, men ett utgångsläge är att försöka spela ca en gång varannan vecka. Lördagar fungerar oftast bäst, men andra dagar är givetvis möjliga också.

Både jag själv och Pär spelar gärna andra spel också, så har ni något lir på gång så är vi gärna med. Jag själv kommer säkerligen spelleda annat också så småningom, men kommer först och främst fokusera på Witchcraft.

Är ni intresserade av att spela så släng iväg ett mail till mig på tommy dot kullander at gmail dot com, så kan vi ta en kaffe och prata igenom det hela. Tack för mig!

/Tommy Kullander
 
Top