Nekromanti Norra delarna av Mundana

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Är det någon som vet om det skrivits någonting om de delarna av Mundana som ligger norr om de länder som beskrivs i de olika tillbehören till EON. T.ex. i något nummer av Codex eller tidigare på detta forum m.m.
Det är faktiskt när man tänker på det lite intressant att ett rollspel som har en bild från vad som förefaller vara ett polarområde på sin framsida inte efter att ha funnits i så många år någonsin ha nämnt ett sådant område (med reservatione för missad information).
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
I norr bor det Raunlänningar. Norr om raunlänningarna bor det veddo. Särskilt mycket mer avancerat än så är det egentligen inte.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Norr om Veddo ligger polarisen. Norr om den ligger nordpolen. Norr om den ligger polstjärnan.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Norr om Soldarn ligger Asharien och jag vill nog påstå att tillbehöret om dem kunde tala om mer än så och jag antar att fallet skulle bli det samma om man skrev en bok om Raunlännigar och Veddo. Över huvud taget tycker jag det är lite dåligt med information om mundanas vildmarker.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Vad som är ballare?
En normandisk äventyrararmé ledd av arvslösa yngre söner.
En fransk riddararmé ledd av maktlystna furstar.
En bysantinsk legosoldatsarmé.
Plus allt annat som har med korstågen att göra och så allt annat som har med trettioåriga kriget att göra. Och just det mörsare och ironclads och haubitsar med.
Men mongolerna är coola dom med.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Jag säger som Hatten: det enda som är coolare, är om de hade ridit på blåvalar.

Men ärligt talat: vikingar är coolare. Mongoler är så inskränkta med sina hästar. Allt som tillkom efter att krutvapnena introducerades i krigskonsten är också coolt. Kanoner!

Vad gäller Raunlänningar: kan de verkligen jämföras med Mongoler. Som jag har förstått det har deras största bidrag till histroien varit att vara det Coloniska imperiets fiender vid ett antal tillfällen. Några riktiga världserövraräventyr har det välan knappast varit frågan om. Eller är det kanske kulturen och beroendet av hästar du tänker på?
 
Top