Nekromanti Normgranskning av Mörkret vid stigens slut

peta

Warrior
Joined
25 Feb 2003
Messages
347
Location
Göteborg
Så därför är det spännande för mig att få den här typen av kritik, eftersom det blottlägger saker som jag inte tänker på, mönster som jag följer omedvetet och utan att reflektera.
Tyvärr är allt för mycket av den kritik jag sett på sistone inte av den upplyftande sorten utan av den nedslående. Att kunna ge kritik är svårt. Tänk hellre possitvt än negativt. Försök ha med minst en bra sak för varje dålig. Om den du kritiserar inte håller med, forsätt inte banka utan låt det sjunka in (tror jag för övrigt ska sluta banka nu)
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Det dyker upp massa inlägg om att det är ingen ursäkt att man inte har det perspektivet på produkten för det måste alltid vara med.
Jag visste faktiskt inte att det var ett "perspektiv" i sig att ha med kvinnor.

Jag trodde mest att vi var människor som alla andra, inte att man behövde ha ett visst "perspektiv" för att låta oss vara med på lika villkor.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Och dessa folk du pratar om, som att du har tolkningsföreträde och vi inte har rätt att klaga.

Numera är folk så trötta på det hela så att de som tycker annorlunda hugger direkt. I det här fallet har det gått för långt. Folk går i ställningskrig. Folk blir sårade och värst av allt folk börjar tröttna på rollspel!
Jag vet inte. Du pratar inte för mig iallafall. Och det verkar finnas flera som inte håller med dig. Du kanske bara skulle ta dina egna åsikter istället?

"Folk" tycker väl generellt sätt väldigt olika liksom.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Tyvärr är allt för mycket av den kritik jag sett på sistone inte av den upplyftande sorten utan av den nedslående. Att kunna ge kritik är svårt. Tänk hellre possitvt än negativt. Försök ha med minst en bra sak för varje dålig. Om den du kritiserar inte håller med, forsätt inte banka utan låt det sjunka in (tror jag för övrigt ska sluta banka nu)
Alltså, jag fick just höra att jag inte skulle kritisera utan bara skriva själv. Nu skall jag istället få regler om hur jag skall kritisera?

Jag tror inte någon går in med inställningen "Nu skall jag klanka på någons verk och få dem att må dåligt" när de kritiserar.

Hela poängen med det är ju att man vill hjälpa till för att få rollspelet så inkluderande som möjligt och så kul som möjligt för alla.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Det kan faktiskt vara poängen med kritik att den ska vara underhållande och informativ för de som läser den också. DVS kritik behöver inte vara för att hjälpa skaparen, om man skriver kritik kommersiellt kan man snarare tjäna på att "såga" någon vid fotknölarna då och då för att behålla sin cred.

Säger inte emot i övrigt men bara en liten tanke. :gremsmile:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
peta said:
I den här tråden skulle jag säga att det börjar ungefär här #821464.
Tack för det exemplet.

Jag är ännu mer intresserad av hur utbrett detta är på hela forumet. Att det sägs saker av och till i trådar som brinner är nog ganska uppenbart, men det är det mer generella klimatet jag funderar över.

Känslan kan vara att det sker jämt och ständigt, men det kan betyda att det sker ibland och att man märker det för att man irriteras, att det sker då och då och man märker det för att man råkar läsa de trådarna, eller att det sker jämt och ständigt i alla trådar hela tiden.

Själv känner jag att det inte alls sker så ofta, men att de gånger det sker så blir tonläget så uppskruvat mellan en handfull forumiter att det känns som att Titanic går under.

Och om det är så, så är det en helt annan typ av problem för oss att lösa. Därför vill jag gärna gå mer på djupet när det gäller de frågorna.

Tack

MVH

/Magnus
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Ja jag vet inte, men jag tycker mest att på "Recensioner och nyheter"-forumet så verkar det lugnt för det mesta.

Men det var kanske inte infon som du var ute efter. :/
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Radioaktiv said:
Ja jag vet inte, men jag tycker mest att på "Recensioner och nyheter"-forumet så verkar det lugnt för det mesta.
Jo, där är det för lugnt.

:gremlaugh:

/Magnus
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Till alla och ingen speciell:
Den här tråden "börjar" urarta. Så jag stänger den strax. Vill ni fortsätta diskutera så kan ni göra det i att annat forum. Har ni nåt vettigt att säga, gör det nu.
 
Top