Nekromanti Normalt färdighetsvärde?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
"Per automatik då eller? Nja, skulle inte tro det. Självsäkerhet skulle jag nog sätta under PSY eller INT, men absolut inte på STO. STO är bara längd, vikt och ev. kroppsmassa... PUNKT!"
Mmm, precis.. Det där med respekt och så är bara en fånig (och i detta fall även en krystad) efterkonstruktion för att spelmakarna inte har hjärna nog att tänka till lite..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det är riktigt dåligt att Riotminds har behövt släppa så många regelböcker (och ändå så är systemet inte bra)
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Det var bara min finurliga förklaring till varför jag som SL använder STO för att ge FP. Om man inte gillar det så kan man ändra. Vad den egentliga förklaringen är beats me.
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Varför skulle den lärda mannen bli bättre på historia på grund av sin styrka, fysik, smidighet och karisma?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Eller hur! FP regeln i DoD6 är dåligt! Inget snack, orättvist och inkonsekvent att låta ALLT vara baserat på Grundisarna.
Jag kan hålla med om att det inte är riktigt motiverat rent verklighetsmässigt, men å andra sidan, om de hade uteslutit STO så hade förmodligen andra tyckt att _det_ var inkonsekvent.

Jag tycker själv att det inte gör så mycket eftersom RM i såfall bedömmer att vikt, längd och massa har ganska stor betydelse i den värld som Trudvang representerar.

Isåfall irriterar det mig mer att varje grundattribut inte representerar (1/9) av färdigheterna var.

- Zire
 
Top