Nekromanti Nordsken - Norrlands spelfestival 2-4 mars

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Ett gäng i Skellefteå har, med kommunen i ryggen, organiserat ett stort spelkonvent som kommer gå av stapeln om en dryg månad. Framförhållningen var väl inte den bästa men det har faktiskt potential att bli riktigt skoj. Jag och en hög andra från Umeå ska arra rollspel. Vi kommer att spela indie, Mutant, Eclipse Phase, Drakar och Demoner samt Old School DnD [Sword and Wizardry].

"När Dreamhack försvann från Skellefteå uppstod ett tomrum. Nu har Tillväxt Skellefteå tillsammans med lokalt föreningsliv gjutit grunden för ett nytt evenemang kallat Nordsken som ska samla spelintresserade från hela Norrland.

Visionen är att två gånger per år, vår och höst, arrangera en drogfri spelfestival för såväl inbitna spelare som allmänheten för alla åldrar. Spelfestivalen Nordsken kommer att bestå av tre huvudområden; datorspel, sällskapsspel, bräd-, kort-, roll- och figurspel och ett kreativt tema.

Under evenemanget kommer ett stort antal underhållande turneringar att arrangeras i alla spelformer.

Nordsken arrangeras för att skapa en återkommande träff för nutidskultur i norra Sverige. Vi vill lyfta spelandet som hobby för allmänheten och visa hur kul man kan ha i spelhobbyn.

Nordsken arrangeras av föreningarna Lan I Staan, Gimlis Galningar och Shimbukan Skellefteå Budoklubb. Samtliga föreningar drivs på ideell basis."

https://nordsken.se/
Rollspelen
https://nordsken.se/arr/rpg
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Inte bara umebor arrar rollspel! Jag kommer vara där med Nordnordost och arra Indierummet. Förhoppningsvis får jag med mig fler från Luleå. Så otroligt kul att få ett till konvent uppe i Norrland! :gremsmile:
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Ume är väl det norra halvklotets huvudstad? Lätt att bli lite överpatriotisk då. Jag vet hur det är. Jag bor ju själv i Umeå.
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Vet inte om vi är tillräckligt internationella än. Borde döpa om staden till Holmlund City.

Ska höra om man kan få kommunala bidrag för att åka till Nordsken för att sabotera kulturkonkurensen.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Oj, Äventyr. Nu är jag upptagen hela konventet tyvärr. Får se om det kommer något annat tillfälle. Annars en god idé. :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
jag ska nog dit iaf, är svårt motivera att inte komma dit när man bor i skellefteå :gremtongue:
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Hög tid att köpa din biljett till Nordsken om det inte redan är gjort, på onsdag kväll höjs priset!
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Nu finns det en presentation av de spel som vi från Indierummet kommer ta med oss till Nordsken på NNO-bloggen: [clicky]

Hoppas vi syns där!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Det var en fin lista! Jag önskar er lycka till med indierummet, och hoppas att ni får många fantastiska omgångar.

Spela djärvt!
 
Top