Konvent Nordsken 2022

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
26-28/5 är det dags för Nordsken i Skellefteå. Det är inte ett konvent i traditionell mening utan en mässa med fokus på nördkultur. Väl värt ett besök.


PS. Jag kommer att vara där och hålla i demospel för De fördömda. Kom gärna förbi i Äventyrshallen och skapa en rollperson, kämpa mot banditer eller bara småprata en stund. DS.
 
Last edited:

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Kul! Vi ses där. Ronja och jag kommer också ner till Nordsken. Vi kommer att ha ett bord i Artist Alley, där vi säljer å ena sidan Den yttersta domen-böcker och -merch, å andra sidan konstböcker och konsttryck som Ronja har gjort. Därtill ska jag sitta med i några paneler och prata rollspel och inspiration, så det blir kul. Får se hur många det blir.

Jag vet tyvärr inte om jag hinner spela något rollspel under konventet, vilket kanske är lika väl för att jag behöver rätta och betygsätta, men om man vill spela en omgång Mellan Skylla och Charybis kan man ju hojta, så ska vi nog kunna dra ihop någonting.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Vi såg fram emot Nordsken, men av olika anledningar blir det inte någon resa norrut för vår del i år. Förhoppningsvis nästa :)
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Det blev att jag ska föreläsa på Nordsken på fredagen också, så den som har vägarna förbi kan på komma och lyssna på mig tala på ämnet "Att rollspela meningsfulla berättelser". Det blir en slags jargongfri och konkret introduktion till drama/story now-spel, med exempel och lite diskussion hur jag jobbar med det i Den yttersta domen. Jag tror att det blir spännande och intressant.

På lördag 11.35 sitter jag också med i ett panelsamtal med några västerbottniska spelskapare: Tinah, som har skrivit Utan frid, samt Kristoffer som har skrivit Agents of Concordia. Det blir också intressant att lyssna på.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
490
Under lördagen kommer vi att vara där och både delta i samtal och stå vid bord i artist ally och visa upp Utan frid, man är såklart väldigt välkommen förbi
 
Top