Nekromanti Nordnordost - Återkomsten

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Gamla tråden passerade bäst före-datum, är du arkeolog hittar du den här: https://www.rollspel.nu/threads/63027#post298438

Nordnordosts podcast kommer att vara nere sista veckan i juni. Det skall bli underhåll på servrarna som tillhandahåller ljudfilerna för nedladdning/streaming. Det kommer att gå att surfa på NNO-sidan, men inte att lyssna under uppehållet om man inte har bunkrat avsnitt i sin mp3-spelare eller liknande.

Om det visar sig att vi hinner få ut ett juni-avsnitt före avbrottet: Någon som har önskemål eller lyssnarfråga som vi kan försvinna ut på tangenter i adresserandet av?
 
Last edited by a moderator:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag vill att ni pratar om hur man pitchar/säljer in ett rollspel eller en kampanj.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag skulle vilja höra er prata om vad som är roligt och mindre roligt med att rollspela i olika miljöer: fantasy, sci-fi, nutid, efter katastrofen etc.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Det här kan mycket väl finnas i gamla avsnitt utan att jag minns det, men: tabeller. Vad som kännetecknar en bra tabell, hur man hittar inspiration hur de bör användas i praktiken.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag hann lyssna på halva avsnitt 58 på väg till jobbet idag. Det var trevligt. Ser fram emot att lyssna på andra halvan på vägen hem. Slumptabeller är bra grejer! Jag väntar också med spänning på ett framtida avsnitt om mitt tydligen svåra ämnesval. Hoppas och tror att ni kan göra något bra av ämnet, inte bara komma med det så vanliga "högteknologi är så svårt att spela med" och "fantasy är alltid bäst".
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Servern gick visst på semester redan idag så jag fick minsann inte lyssna på andra halvan av avsnitt 58 på vägen hem från jobbet men den som väntar på något gott...
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
luddwig;n326999 said:
Servern gick visst på semester redan idag så jag fick minsann inte lyssna på andra halvan av avsnitt 58 på vägen hem från jobbet men den som väntar på något gott...
Apokalypsen har börjat.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag tycker ni ska följa upp Måns spännande tråd om "Balans, system och lösningar" - det hade varit intressant att höra er take på det.

Also, jag lyssnade just på avsnitt 56, det var riktigt bra, och jag ser på titlarna att jag måste lyssna även på avsnitt 57 och 58. Vem är den tredje farbrorn som var med, finns han här på forumet? (Wilper och DeBracy är ju världsberömda på hela wrnu).
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Är det här den nordnordost-tråd som gäller nu? Jag hittade inte vilken tråd avsnitt 61 promotades i.

Ni nämnde iaf The Gauntlet och alla gulliga sociala och gamifierade mekanismer som fanns där. Tänkte bara säga att de kör forumplattformen Discourse. Ej att förväxla med chattplattformen Discord.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hur går det med Norrlands inland? Blev påmind och sugen när jag lyssnade :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Det är jättebra också! :D alla podcasts borde pågå tills någons partner dyker upp för middag :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag lyssnar på senaste avsnittet igen (det finns för få nygamla avsnitt!). Wilper nämner att en som spelmakare får vara beredd på att ens grejer piratkopieras. Jag vill bara inflika att jag har det bästa motmedlet mot det:
Allt jag gör själv släpper jag i public domain. Det kan per definition inte piratkopieras då, eftersom all kopiering är laglig :D

(Ja, jag vet att det här inte löser det som del ser som problem med piratkopiering, men det löser problemet med upphovsrätt)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Senaste avsnittet var gött :) Mycket mys och Norrland, kände jag, men wilper dissade nästan te vid ett tillfälle.

Ni pratade SävCon, och jag kan nämna att årets konvent hade 64 deltagare, plus ett gäng som köpte dagspass på lördagen (och spelledare, arrangörer, och andra konventshjältar).
 
Top