Nekromanti Nordmark och Marsklandet

Pendragon

Swashbuckler
Håller på med en DoD4-kampanj som utspelar sig i Kardiens nordligaste hertigdöme Nordmark. Vad jag vet så är den enda modulen som behandlar detta område närmare än Ivanhoe och Ereb boxen Marsklandet.
Men vad får man reda på i den? Beskriver den mer än själva bara Marsklandet? T ex omliggande grevskap och baronier? Eller staden Kastellien? Nämns det några lokala styrande adelsmän?

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Marsklandet beskriver endast själva träsket och närmsta by (inte ingående). Ivanhoe är säkert bättre alternativ i så fall, den modulen kom till senare än Marsklandet - när Ereb Altor blivit lite mer än bara en karta i Sinkadus.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

En annan sak... staden Kastellien anges på tre olika platser på olika kartor. Aidne-kartan till Ivanhoe, Ereb Altor kartan till Ereb-boken/boxen och i själva Ereb-boken.
Frågan är vilken som är lämplaigast att gå efter?
Min gissning är Ivanhoe's karta... era tankar?

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Hmn - jag vill minnas att detta har nämts i en Sinkadus efter EA-boxens utgivning. Vad jag minns så skall Ivanhoe vara mest rätt och EA-boxens fina karta vara sämst...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap

Frågan är vilken som är lämplaigast att gå efter? Min gissning är Ivanhoe's karta... era tankar?

Nu kommer jag inte ihåg hur EA-kartorna ser ut, men ett säkert kort är den svartvita kartan i Ivanhoe. Färgkartan är däremot fel. Detta påpekades i en errata i Sinkadus.

/Jakob

Back