Nekromanti noobie frågor DoDExp

Kah

Veteran
Joined
15 Feb 2003
Messages
11
hade lånat hem DoDexp av en kompis för att jag skulle lära mig reglerna (är SL för en grupp)..

läste snabbt igenom boken och fick inte klarhet i vissa saker.. kan inte kolla nu för jag har lämnat tillbaka boken..

längst bak på konvertera Dod6 till DoDe stod det att man skulle ta sin SK utan grund?? vadå utan grund...utan grund har typ tjuven som är nivå 2 bara 2 SK.(fick endast 2 på slaget då han ökade YN) Kan det verkligen stämma? att man inte ska räkna grunden.


sen en fråga om andebesvärjning, var är det egentligen. Det stod nåt om kvarlevor som man skulle innamma i sig egen ande? men inte hur man gjorde det. Sedan stod det "se tabellen nedan".... hmm tabellen nedan handlade om dvärgrunor. Hittade inte nån andebesvärjartabell alls i boken



Dessa frågor har säkert ett enkelt svar=) så upplys mig!
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Ska försöka svara på dina frågor så gott det går:

1: Du ska ta SK, utan grund, och se till att få så mycket i en vapenfärdighet (tex dolkar), som här motsvarar höjning i SK eftersom varje FV ger ett mer SK. Sedan ska du fortfarande ha kvar din grund SK, men den fungerar precis som vanligt, det enda som behöver konverteras till DoD 6E är alltså det man fått utöver grunden.

2: Andebesvärjare beskrivs väl i Jorges Bestiarium, om du inte har den föreslår jag att du köper den, det är en enastående bra modul.
 
Top