Nekromanti Nominering av SVEROK-ombud

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det börjar bli dags för SVEROKs Riksmöte
SVEROK said:
Hej,
Kom på riksmöte i Katrineholm!
Sveroks riksmöte äger rum den 30 november till 2 december på Hotell Statt Safiren i Katrineholm. Riksmötet är förbundets årsmöte och precis som i er förening så beslutar man där om verksamhetsplan och budget för det kommande året. 101 ombud från föreningarna röstas fram av föreningarna i förbundet. Nu öppnar nomineringen av ombud på val.sverok.se!

Viktiga datum:
31 juli - nomineringen av ombud öppnar
1 september - omröstningen till de 101 ombudsplatserna öppnar
30 september - omröstningen stängs, de 101 ombuden har valts
30 november till 2 december - Sveroks Riksmöte
Tack för din medverkan!
Detta betyder att under augusti får vi nominera medlemmar som vi vill skicka till årsmötet, tänk på:
1. Man får nominera sig själv (var inte så blyga som svenskar brukar vara - det är inte klädsamt).
2. Man får nominera flera personer (det är inte nomineringsperioden i augusti, utan röstningsperioden i september, som bestämmer vilka som blir ombud).

För att sätta fart på den här tråden så har Pilzeman, WRNUs ordförande, nominerat sig själv.
Kom igen nu soffpotatisar!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Jag nominerar solvebring! (Om inte annat för att han ska komma bort från Fellingsbro ett tag! :gremwink: )
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Robert Jonsson said:
Jag nominerar solvebring! (Om inte annat för att han ska komma bort från Fellingsbro ett tag! :gremwink: )
+1
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jag vill nominera krank

Jag skulle vilja nominera krank, för att han har bland de vettigaste åsikterna jag vet. Om du säger oavhängigt nej direkt behöver jag inte skicka in nomineringen på riktigt, men annars gör jag det gärna så kan du fundera. Sverok tycker inte heller illa om en för att man bangar ur efter att man blivit antagen, framförallt om man säger till i tid. De röstar fram typ 200 reserver till 100 ombud av en anledning.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag bumpedibumpar den här tråden då nomineringstiden går ut den här veckan.

Hitills är pilze och krank nominerade.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: Jag vill nominera krank

Pilzeman said:
Jag skulle vilja nominera krank, för att han har bland de vettigaste åsikterna jag vet. Om du säger oavhängigt nej direkt behöver jag inte skicka in nomineringen på riktigt, men annars gör jag det gärna så kan du fundera.
Jag är hur hedrad som helst, men bockar nog ur den här gången. Jag vågar inte ta på mig en centimeter till; min höst är förplåtat upptagen redan.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Jag vill påminna om att nominera sig själva eller andra om man bryr sig om vem som åker som ombud. Just nu är jag den enda nominerade som representerar Föreningen WRNU.

Någon gång nästa vecka kommer vi öppna en omröstningstråd, och om jag fortfarande är den enda kandidaten som representerar vår förening så känns det kanske givet hur det kommer gå… Men vår förening kan också rösta på kandidater som nominerats på andra vägar. Till exempel har vi bland de nominerade Jenny Barkestedt (Xhakhal) och Elin Dalstål (w176).
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
anth said:
Jag bumpedibumpar den här tråden då nomineringstiden går ut den här veckan.

Hitills är pilze och krank nominerade.
Ett litet förtydligande. Man kan nominera ända fram tills valet stängs i slutet av september.
 
Top