Nekromanti Nominera till SVEROKs årsmöte

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
SVEROK har årsmöte 18-20 November i år, och vi får nu börja nominera kandidater till såväl ombud som åker dit och representerar spelsverige, och till förtroendeposter.

Ombud nominerar ni till här.

Förtroendeposter nomineras till här

Enda kravet är att nominerare och nominerad ingår i en sverokförening (inte nödvändigtvis vår egen förening). Ni kan nominera er själva eller någon annan.

Årsmötet kommer att hållas i Katrineholm och ombud får resa, mat och boende betalt under årsmötet.

Om ni har är eller har en kandidat som ni tycker skulle representera den här föreningen bra (oavsett om de är medlemmar i just den här förenignen) på sveroks årsmöte föreslår jag att ni berättar vem och varför i den här tråden så har vi det som underlag till vårt eget val när vi väljer vilka kandidater vi ska rösta på senare i augusti.

Då kommer vi välja fem kandidater som vi får fördela föreningens poäng på.

Så: nominera vettigt folk nu, både till sverok och sen här i tråden!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Tänkte bara påminna om att nominering pågår.

Omröstning startar 22 augusti och än så länge tycks vi inte ha några egna kandidater eftersom ingen postat något i den här tråden =)

Har vi några forumiter som kandiderar som skulle vilja presentera sin kandidatur här?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Omröstningen slutar 3 september. Än så länge inget visat intresse överhuvudtaget.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Mina rekommendationer:
Nathalie Andersson
Simon Lundgren
Johanna Nyberg Hamrén
Emma Carlström
Pi Fröjd

Motivering:
Folk som gillar inkludering och håller på med rollspel och/eller konvent. Och en av dem heter Pi. Det är ju anledning nog i sig. Pi, liksom. Awesome!

Jag har rangordnat dem efter någon form av magkänsla och hoppas att den ordningen ger oss bäst chans att få med alla.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Se där. Tvälingen drar igång på slutspurten, bra Björn!

Själv finner jag Beas förslag och motivation fullgod, men självklart ska andra få säga sitt. Ni har till klockan 24:00 torsdag (midnatt i morgon) på er att komma med motföslag och nå konsensus om ni inte håller med om Björns förslag. Detta eftersom jag ämnar åka bort i helgen.

Jag sköter det här lite löst och ledigt, men det är vad ni får när ni lämnar sånt här upp till mig och jag har mycket på jobbet ;)
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Mina rekommendationer
-Jacob Hallén är en trevlig prick som vet hur möten fungerar och kan föra sin talan väl samt "Jag är speciellt engagerad i generationsintegrerat spelande, där barn, ungdom, vuxna och äldre spelar med varandra på lika villkor." vilket ju är något som borde ligga våran förening nära till hjärtat.
-Mikaela Börjesson är en trevlig rollspelare som också tar upp sin sak väldigt väl på möten ochtenderar att luta åt samma håll som Jacob i vilka som ska få lov att vara med.
-Frida Aronsson är en lajvare är mycket för jämlikhet och är inte den som drar upp irrelevanta saker på möten.
-Andreas Ekeroot har jag inte varit på möten med men väl druckit öl med, han är väldigt trevlig och vältalig och även om han inte är en del av rollspel.nu mig veterligen borde han ju vara heders wrnuare vid det här laget.
-Pi Fröjd av samma anledning som föregående talare. :)

Jo jag sa ju att jag hade varit på möten med 4 av de nominerade på irc och det har jag, det är bara att jag inte ser den fjärde som en bra person på möten eller iövrigt och även om vi inte skulle rösta på denne kommer hen nog in.

/Luna Lovegood
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
And the fight is on!

Vi har Björns fem:

Nathalie Andersson
Simon Lundgren
Johanna Nyberg Hamrén
Emma Carlström
Pi Fröjd


Mot Lunas fem:

Jacob Hallén
Mikaela Börjesson
Frida Aronsson
Andreas Ekeroot
Pi Fröjd


Ryktena säger att även Rembane är på gång med en lista. Det är kul med debatt men ni har bara lite knappt 33 timmar på er att få ihop ett gemensamt förslag. Därefter vet jag inte riktigt hur jag löser det, men Pi verkar ju sitta ganska så säkert än så länge =)
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Rymdhamster;n195293 said:
And the fight is on!

Vi har Björns fem:

Nathalie Andersson
Simon Lundgren
Johanna Nyberg Hamrén
Emma Carlström
Pi Fröjd


Mot Lunas fem:

Jacob Hallén
Mikaela Börjesson
Frida Aronsson
Andreas Ekeroot
Pi Fröjd


Ryktena säger att även Rembane är på gång med en lista. Det är kul med debatt men ni har bara lite knappt 33 timmar på er att få ihop ett gemensamt förslag. Därefter vet jag inte riktigt hur jag löser det, men Pi verkar ju sitta ganska så säkert än så länge =)
Mina förslag är inte direkt menade som en specifik lista, utan snarare folk som passar bra på en lista. ;)

Tangentbordet skummade sig först btw, därav kom bara "M" med i original inlägget.

/Luna Lovegood
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag kan jämka mig med motstående förslag (det betyder att mitt förslag försvinner, så vida ingen annan vill lägga det på nytt som sitt eget), med en liten förändring:

Jacob Hallén
Mikaela Börjesson
Frida Aronsson
Johanna Nyberg Hamrén
Pi Fröjd


Av de jag föreslog själv har jag bara träffat Johanna, som är en väldigt trevlig prick och engagerad i bra grejer. Ekeroot är gammal i gemet och kommer nog få tillräckligt med röster ändå, och skulle han inte få det är det bara rättvist att han inte får åka när inte jag får det ;) Det är ju förstås synd och skam att förlora ett episkt skägg i kompromissen, men det som inte dödar överlever man.

Om Luna går med på min jämkning har vi då enbart det här förslaget. Skulle Luna inte vilja godkänna jämkningen så har vi detta förslaget mot Lunas original.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Klart som fan att vi inte ska representeras av en massa forumiter, hur skulle det se ut!?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Klockan är tio på kvällen, vilket betyder läggdags för alla vettiga människor. Följdaktigen bedömmer jag alla eventuella förslag som kommer efter det här som osportsliga, och börjar nu lägga in förslaget ovan som vår faktiska röst.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vår röst är nu lämnad:

8 poäng Jacob Hallén
5 poäng Mikaela Börjesson
3 poäng Frida Aronsson
2 poäng Johanna Nyberg Hamrén
1 poäng Pi Fröjd


Vi har nu uppfyllt vår demokratiska plikt. Typ.

Hurra för oss!
 
Top