Nominera det mest oväntade rollspelet!

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Som trådtiteln säger, i den här tråden nominerar vi det mest oväntade rollspelet! Vilket rollspel överraskade dig mest med att existera? Vilket rollspel skulle överraska dig mest om det existerade?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Honourable mentions:
Cats of Catthulhu
Pride and Extreme Prejudice
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Simon Lis Damnés. Inte helt oväntat att någon som heter Simon släpper ett indie-vampyrrollspel om kampen mot den inre besten, där man använder handsignaler för att kommunicera mekaniken. Men att två Simon gör det samtidigt, oberoende av varandra, det var ganska oväntat.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag kunde inte riktigt tro mina öron när jag fick höra att det en gång funnits ett Dallas-rollspel.

Det är verkligen en genre som är helt otänkbar i kommersiella rollspel idag (förmodligen delvis för att Dallas RPG visade att den inte var gångbar kommersiellt...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag tänkte först nominera Burk Krig. Men sen slog det mig att det inte förvånar mig alls att det existerar, snarare tvärt om. Så, ja, Dallas är nog det mest oväntade rollspelet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Motser Fucking Crab Truckers är nog märkligaste att det faktiskt skrivits ett ”helt” spel.

Värmedöd konstigt för att det är en oväntad författare för genren (krank).

Sen alla fanfiction-aktiva spel som exakt ska försöka emulera en TV-serie eller bok, när det inte är fantasy eller sci-fi gör mig alltid lite överraskad.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Jag är också inne på att Dallas är det mest oväntade rollspelet, särskilt vid tiden då det släpptes. Tycker mig ha läst att det dessutom fungerar bra för att spela i TV-seriens värld.
 
Top