Nekromanti Noir

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har för mig att jag läste någonstans att noir skulle få nytt material och staden skulle förläggas i ett Europa där saker skiljer sig en aning från vårt Europa? Stämmer detta och vart kan jag läsa mer? För min grupp tror jag noir skulle bli ännu intressantare om staden placerades i ett tydligare sammanhang än som det är nu.

Jag placerade tråden i fel forum. Jag börjar uppenbarligen bli senil och gaggig men forumets utformning på iPad hjälper inte till. Kan någon snäll skäl flytta tråden till rätt forum?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag passade på att flytta tråden.

Jag är själv mycket mer intresserad av Noir än de övriga Helmgast-produkterna. Men å andra sidan, om nya Kult slår bra tror jag det kan elda på intresset för Noir också.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Huh? Trådflytten verkar göra att den inte uppdateras i "Senaste inlägg". Så tråden kanske kommer att vara anonym ett tag.

Eller så släpper det när någon annan skrivit i den, för det här inlägget fick den att hamna överst i listan.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Intressant! Denna info hade jag missat, trodde att Noir hade dött ut.. :(
Jag hoppas starkt att Syndens diplomater blir av! Mer världsbeskrivning var vad vi saknade, både staden, landsbyggden och världen i det stora. Gillar idén med en fiktiv version av vår egen värld.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Noir är så jävla nice, noir i ett pseudo-Europa som snickrats ihop av Marco Behrman är som sänt av Gudarna själv.

Hoppas mitt smicker kan leda till lite inspiration att skriva mer till noir.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
I en diskussion på Darkside för något år sedan tyckte både jag och en annan att Sandukar till viss del påminde om en aspekt av Metropolis i Kult. Så jag misstänker att det skulle gå utmärkt att skriva moduler som passar till båda settingarna. :)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Minimoni;n113055 said:
Noir är så jävla nice, noir i ett pseudo-Europa som snickrats ihop av Marco Behrman är som sänt av Gudarna själv.

Hoppas mitt smicker kan leda till lite inspiration att skriva mer till noir.
Ojdå, tack för egoboosten! :)

Syndens Diplomater ligger på sparlåga för tillfället. Anledningen är arbetet med KULT: Divinity Lost. Det regelsystem som KDL använder är en merge av Robins original AW-hack och min egna take på AW:s regelfilosofi. Så delar av Syndens Diplomater finns med i KDL. Tanken är att väcka spelet till liv igen under 2016, då mycket är gjort (bland annat över 120 illustrationer).

Dock så verkar det som om delar av Sandukar lever. Maskinstaden ekar sin ångest.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
För att öka egoboosten så kan jag ju säga att Noir är såååå mycket bättre än Kult. Jag vill gå så långt att säga att den svenska rollspelsmarknaden behöver Noir då spelet har en tendens att väcka reaktioner samt att de som börjar spela rollspel då de inser att rollspel inte bara är Drakar och Demoner kanske är fler än vi tror.

Konstigt nog har jag aldrig hyst samma kärlek till kult... Nej, Noir är rätt väg att gå!!!
 

Oreh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
222
Location
Lindome (Göteborg)
Jag rotar lite bland liken här kanske, men kan bara instämma i att Noir är ett av de bästa svenska spelen jag spelat.
(Jag ska fasen ta och renskriva min berättelse och skicka den till Helmgast så som jag lovat Petter för läääänge sen!)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Minimoni;n113464 said:
Jag vill gå så långt att säga att den svenska rollspelsmarknaden behöver Noir då spelet har en tendens att väcka reaktioner samt att de som börjar spela rollspel då de inser att rollspel inte bara är Drakar och Demoner kanske är fler än vi tror.

[...] Noir är rätt väg att gå!!!
WORD!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Oreh;n155946 said:
Jag rotar lite bland liken här kanske, men kan bara instämma i att Noir är ett av de bästa svenska spelen jag spelat.
(Jag ska fasen ta och renskriva min berättelse och skicka den till Helmgast så som jag lovat Petter för läääänge sen!)

Kanske är dags att dra fram den där vita boken som inte öppnats sen Hedenhös drog hit den...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Minimoni;n156126 said:
Älskar verkligen Noir, men är enormt psyked för Kult också just nu :)
Mycket bra grejer att längta efter.
Kult kommer att bli hur bra som helst. Jag hyser absolut inget som helst tvivel över det. På sitt sätt så var väl Noir lite av en homage till Kult?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
I ett av Fria Ligans podd avsnitt (kommer inte exakt ihåg vilket) där Noir skaparna själva var med droppades det att ett Noir 2.0 inte var helt bortom horisonten. Har dock inte hört så mycket mer sedan dess. Kanske nån annan har koll?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Lightshy;n156157 said:
I ett av Fria Ligans podd avsnitt (kommer inte exakt ihåg vilket) där Noir skaparna själva var med droppades det att ett Noir 2.0 inte var helt bortom horisonten. Har dock inte hört så mycket mer sedan dess. Kanske nån annan har koll?
Syndens diplomater, inte uppdaterat på ett par år på Fejsboken. :(
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Nu är jag inte så insatt i Noir, men i podden lät det mer som en reboot på hela kånkarongen. Dels för att "göra om göra rätt" och samtidigt göra det större i form av värld & utgivningsmatrial.
Minns att jag blev sjukt taggad på Noir efter det avsnittet. Speciellt då det avslöjades att det fanns dolda hemligheter i boken som kanske många missat.
 
Top