Nekromanti Noir: två frågor

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Jag undrar följande:
1) Hur ser framtiden ut för Noir? Spelet verkar ju hittat tillbaka till Helmgast efter en tid i limbo eller var det nu befann sig, och då är ju förhoppningen att det skall få lite kärlek av sina skapare!
2) Jag har sett att Noir visst fanns som PDF om man backade nya Neotech, men för oss som missade detta undrar jag om det går att köpa Noir som PDF på något sätt. Boken är vääääldigt tung och gör sig dåligt som nattlektyr av det skälet! En PDF vore högst välkommen!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,935
Location
Ereb Altor
Noir befinner sig väl ALLTID i limbo?

Det sagt så tror jag inte att det finns någon planerad framtid för spelet. Krutet läggs på Kult.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag vet inte vad som hände med Noir Redux som det pratades om här på forumet ett tag?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Även om jag själv redan har PDFen, så tycker jag själv det vore trevligt om den blev tillgänglig att köpa någonstans. Antingen via Helmgast, eller t.ex. via DriveThru då de redan har lite annat svenskt material till salu där.

Noir har ju också en rätt anonym tillvaro på Helmgasts sida, så skapandet av PDFen är det enda som motsäger mitt nuvarande (förhoppningsvis helt felaktiga) intryck att det skull vara övergivet.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Så som jag uppfattade det fanns det ett företag som skulle göra Noir 2/Redux på licens, men det företaget gick i konkurs så licensen gick tillbaka till Marco/Helmgast.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
anth;n305643 said:
Så som jag uppfattade det fanns det ett företag som skulle göra Noir 2/Redux på licens, men det företaget gick i konkurs så licensen gick tillbaka till Marco/Helmgast.
Så det är därför ingen mer info dykt upp. Synd!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Kul med intresse för Noir! Så här ligger det till. Noir har efter lite vändor (som Anth beskriver ovan) återvänt hem till mig och har ett nytt hem under Helmgasts flagg. Vi håller på att titta på olika sätt att reboota spelet men inget är klart i dagsläget. Dock kan man köpa både grundregler och spelpaketet via Helmgasts webbshop. Vi kollar även på att göra PDF:en tillgänglig inom kort.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Big Marco;n305665 said:
Kul med intresse för Noir! Så här ligger det till. Noir har efter lite vändor (som Anth beskriver ovan) återvänt hem till mig och har ett nytt hem under Helmgasts flagg. Vi håller på att titta på olika sätt att reboota spelet men inget är klart i dagsläget. Dock kan man köpa både grundregler och spelpaketet via Helmgasts webbshop. Vi kollar även på att göra PDF:en tillgänglig inom kort.
"Inom kort" har visat sig vara ganska länge! Så hur går det med PDF-planerna för Noir? Av kommentarer ovan förstår jag ju att PDF-en finns, så varför inte lägga upp den antingen i butiken eller å DriveThru?
 
Top